OK, hugg inte huvudet av mig nu men...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maraschino
    • September 2008
    • 178

    #16
    Glömde säga att i nuläget finns det bara herroch fru Kamprad i stora karet och Ancistrusen i skålen har inga andra fiskar att tillgå..
    Stora karet är nystartat sen i fredags och inväntar fisk om någon vecka 6st platy och två zebrapleco flyttar då in..

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #17
      Ursprungligen postat av Maraschino
      Glömde säga att i nuläget finns det bara herroch fru Kamprad i stora karet och Ancistrusen i skålen har inga andra fiskar att tillgå..
      Stora karet är nystartat sen i fredags och inväntar fisk om någon vecka 6st platy och två zebrapleco flyttar då in..
      Tycker du ska vänta ytterligare några veckor innan du tillsätter fler fiskar för att vara säker på att slippa nitritspik. Det blir lite mycket fisk på en gång annars.

      Låt fam. Kamprad och Ancistrusen gå in karet riktigt innan du tillsätter fler.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Bordusius
        • October 2008
        • 108

        #18
        Ursprungligen postat av Maraschino
        Ja, en Ancistrus med långa fenor.. Vet inte vad för sort tyvärr..
        Segelfensmal kanske... ah, såg inte bilden på den
        Senast redigerad av Bordusius; 20 October 2008, 09:25.
        I am awaiting the day when human biology catches up with its own self declared delusion of grandeur...and i will be waiting

        Kommentar

        • Maraschino
          • September 2008
          • 178

          #19
          Funderar på att få över stackarn till stora karet nu, algisen verkar hur frisk som helst, hur ska jag koppa in den utan att få med vattnet från burken!? Kan jag sätta över algisen i en annan back med lite vatten och sen spä på med vatten från stora karet, för att sen håva upp den ner i stora karet!?

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            #20
            Bara göra som du säger, borde funka hur bra som helst.

            Kommentar

            • Maraschino
              • September 2008
              • 178

              #21
              Ursprungligen postat av Johanski
              Bara göra som du säger, borde funka hur bra som helst.
              Är det bäst att flytta den på dagen eller kvällen eller spelar det ingen roll?

              Kommentar

              • Maraschino
                • September 2008
                • 178

                #22
                Kan meddela att numera bor malen i vårt stora kar där den verkar trivas som fisken i vetten!!!!

                Var lite nervös att kamphanen skulle vara dum mot den men än så länge har jag inte sett några tendenser åt det hållet.

                Skålen får stå kvar med växterna i så kan man peta ner yngel i den om det skulle dyka upp några sånna framöver!

                Kommentar

                Arbetssätt...