Kampfisk som vikt fjäll åt fel håll?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maraschino
    • September 2008
    • 178

    #16
    Ursprungligen postat av Nina82
    Snygg
    Påminner mycket om vår som vi köpte som hona (en plakat då ), fast din är en crowntail.
    Så fort den andre hanen var borta började fenorna växa och han blev faktiskt riktigt snygg
    Visst är han snygg, ännu snyggare i verkligheten då man verkligen ser skiftningarna i lila!! Hans fenor verkligen lyser röda!! Inte konstigt att jag föll för honom, men säg inte det till min sambo, han kan ju bli svartis!!!

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #17
      Ursprungligen postat av shpend

      Hade en likadan plakat som dig Nina82 men min hade helt korta fenor. Såg ut som en stor hona.

      Hittade en bild på en som ser ut exakt som den jag hade.

      Denna hade oxå helt korta fenor när vi köpte den och var identisk lik en hona . Inte förrän den långfenade hanen var borta började fenorna växa

      Och dessa båda hanar levde faktiskt i harmoni med varandra. Bråkade aldrig
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #18
        Hur går det med såret?

        Håll koll på så det inte blir svampinfekterat.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Maraschino
          • September 2008
          • 178

          #19
          Jo, vi har ögonen på honom hela tiden!
          Både han och honan är mycket lugnare nu efter en natt tillsammans..
          Simmar runt och utforskar lite och så.

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #20
            Ursprungligen postat av Maraschino
            Jo, vi har ögonen på honom hela tiden!
            Både han och honan är mycket lugnare nu efter en natt tillsammans..
            Simmar runt och utforskar lite och så.
            Skönt
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • shpend
              • August 2002
              • 2010

              #21
              Ursprungligen postat av Maraschino
              Sån fick vi första gången vi köpte kampisar!! Vi ville då ha en hona och en hane, fick en jättefin röd hane och en blå hona... Efter någon vecka hade vi bara den blåa kvar, tyvärr fick han hjälp av vår son ur sin skål...

              I butiken när vi påtalade att de sålt två hanar till oss, vi var då bättre pålästa oxå och visste att en hona inte är så färgstarka, då fick vi svaret " fiskar göra så"...... Har insett att ska man köpa hos de ska man verkligen veta vad man ska ha och vad fisken vill ha!!
              Dom vill ju inte framstå som okunniga, men det är nog mycket vanligt att folk får fel. Alla vet ju inte att man kan få hjälp här. Även om man är påläst så är det inte säkert att man hört talas om just plakat

              Har det blivit bättre med fisken?

              Kommentar

              • shpend
                • August 2002
                • 2010

                #22
                Ursprungligen postat av Nina82
                Denna hade oxå helt korta fenor när vi köpte den och var identisk lik en hona . Inte förrän den långfenade hanen var borta började fenorna växa

                Och dessa båda hanar levde faktiskt i harmoni med varandra. Bråkade aldrig
                Jag delade upp akvariet med plexiglas. Plakat hanen brukade hoppa över till den andra hanens del så brukade dom slåss. Men det konstiga var att när den långfenade hanen fått en omgång så lät plakat hanen den den långfenade vara.
                Den jag hade var helt kortfenad som på bilden jag skickade. Ska kolla om djuraffärerna här har lust att byta mot rödzebra yngel.

                Brukar djuraffärer gå med på byte?

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #23
                  Ursprungligen postat av shpend
                  Jag delade upp akvariet med plexiglas. Plakat hanen brukade hoppa över till den andra hanens del så brukade dom slåss. Men det konstiga var att när den långfenade hanen fått en omgång så lät plakat hanen den den långfenade vara.
                  Den jag hade var helt kortfenad som på bilden jag skickade. Ska kolla om djuraffärerna här har lust att byta mot rödzebra yngel.

                  Brukar djuraffärer gå med på byte?
                  Här kan du skymta den kortfenade hanen (som vi köpte som hona) tillsammans med den långfenade. Den långfenade är något nyfiken på filmen eftersom de är nyss ihopsläppta då. Konstigt att det inte blev bråk
                  Helt otroligt att fenorna växte till sig och den blev så vacker. Ser ju riktigt tråkig ut på denna filmen.

                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • Maraschino
                    • September 2008
                    • 178

                    #24
                    Ursprungligen postat av shpend
                    Dom vill ju inte framstå som okunniga, men det är nog mycket vanligt att folk får fel. Alla vet ju inte att man kan få hjälp här. Även om man är påläst så är det inte säkert att man hört talas om just plakat

                    Har det blivit bättre med fisken?
                    Han är pigg och såret ser bättre ut, syns bara lite grann nu!! Så jag hoppas att det läker som det ska!

                    Kommentar

                    • shpend
                      • August 2002
                      • 2010

                      #25
                      Ursprungligen postat av Nina82
                      Här kan du skymta den kortfenade hanen (som vi köpte som hona) tillsammans med den långfenade. Den långfenade är något nyfiken på filmen eftersom de är nyss ihopsläppta då. Konstigt att det inte blev bråk
                      Helt otroligt att fenorna växte till sig och den blev så vacker. Ser ju riktigt tråkig ut på denna filmen.

                      http://www.familjeliv.se/hem/nina82/...php?v=jn7dayqe
                      Nu måste jag gå köpa mig kampfiskar får slänga in alla rödzebra yngel tillsammans så jag kan ha kampfiskarna i ett akvarie för sig.
                      Dom var väldigt fina, hanen liknar en jag hade för längesedan.

                      Kommentar

                      • aneta
                        • September 2008
                        • 261

                        #26
                        Ursprungligen postat av Maraschino
                        Här kommer några bilder på honom, inte lätt att få bra bilder!!
                        Det är ju min kampfisk!!! har en likadan
                        Älskar hans färger och honorna matchar honom
                        325L

                        Kommentar

                        Arbetssätt...