Pump, doppvärmare, osv till 200 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Pump, doppvärmare, osv till 200 liters

    Hej!
    Jag har blivit lovad ett 200 liters i julklapp nu, och grejer till det.

    Tänkte höra era förslag, vad behöver jag? Allt från pump, doppvärmare, till grus, växter och fisk för att fåp det till ett snyggt sydamerika kar. Länka till alla era förslag så jag kan visa för föräldrarna, förslagsvis från sidor ni tycker är bra så man kan beställa sakerna rakt av därifrån. (Kanske inte grus, fisk och växter då, men länka till zoopets artbeskrivningar samt beskriv grusen)

    Ha det gött!

    mvh Jojje
    Tillbaks efter paus.
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Jag har själv två stycken ytterfilter hemma, båda på Fluval (205 & 405) och de är otroligt bra. Stor filtervolym, tysta och sen är de extremt lätta att ha och göra med. Bara stänga ventilen och slå av vid vattenbyte. Sen öppna ventilen och slå på, och de går igång utan att ens göra ett ljud ifrån sig. Till ditt kar så skulle jag ha köpt en Fluval 305:



    Doppvärmare jäger, bra grejer :



    Belysning Aquarelle med reflektorer, dubbla rör, om du ska köra med växter:

    http://www.pwss.se/product.php?produ...&cat=31&page=3 (Beroende på vilken längd rampen är på)



    En växt som växer som attans och ser rätt schysst ut, och passar i SA-akvarium (enligt mig) är hornsärv:



    Iaf några tips, och det är bara vad JAG hade gjort, jag säger inte att det är rätt

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Ursprungligen postat av Johanski
      Jag har själv två stycken ytterfilter hemma, båda på Fluval (205 & 405) och de är otroligt bra. Stor filtervolym, tysta och sen är de extremt lätta att ha och göra med. Bara stänga ventilen och slå av vid vattenbyte. Sen öppna ventilen och slå på, och de går igång utan att ens göra ett ljud ifrån sig. Till ditt kar så skulle jag ha köpt en Fluval 305:



      Doppvärmare jäger, bra grejer :



      Belysning Aquarelle med reflektorer, dubbla rör, om du ska köra med växter:

      http://www.pwss.se/product.php?produ...&cat=31&page=3 (Beroende på vilken längd rampen är på)



      En växt som växer som attans och ser rätt schysst ut, och passar i SA-akvarium (enligt mig) är hornsärv:



      Iaf några tips, och det är bara vad JAG hade gjort, jag säger inte att det är rätt
      tack så mycket, det var bra förslag

      Men jag gillar alternativ, så ni andra, bara fortsätt! ;D
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Vilka fiskar skulle passa med diskus om jag stoppar i några såna sen? Jag hade tänkt ha dessa fiskar från mitt 63 liters kar:
        1 Ancistrus (+ 2 till som jag ska köpa sen)
        Två dalmatiner guld molly
        Två pansarmalar (Ska köpa till 5 stycken i det nya akvariumet)

        Och helt nya fiskar hade jag tänkt:
        Skalarer
        /nån sorts tetror/
        Diskus
        Kampfisk?

        Skulle denhär kombinationen funka, och kan jag ha i mer fisk?

        Isåfdall vilka fler fiskar rekommenderar ni, samt vilka ska jag byta bort?
        Senast redigerad av JojjeN; 05 October 2008, 19:35.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • miaz
          • March 2007
          • 171

          #5
          Skulle inte tro att kampfisken hör hemma i det sällskapet. Diskus kan man ha en vuxen per 50 liter.

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Hmm om jag stryker diskus, så vad för andra fiskar?
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            Arbetssätt...