Slöjstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Raggsockan
    svarade
    Ursprungligen postat av Klikken
    Okej men vad är det för skillnad mellan en slöjstjärt och guldfisk? kan man i en guldfisk i ett 120 liters då?
    Tror det är samma fisk.

    Lämna en kommentar:


  • Klikken
    svarade
    Här är det npågra osm har guldfiskar i en skål: http://www.dan.se/wp-content/uploads...3/guldfisk.jpg

    Lämna en kommentar:


  • Klikken
    svarade
    Ursprungligen postat av Raggsockan
    Nä för att ytan blir alldeles för liten till skillnad från den tjockaste delen och det blir för litet för att få till en bra vatten kvalité.
    Okej men vad är det för skillnad mellan en slöjstjärt och guldfisk? kan man i en guldfisk i ett 120 liters då?

    Lämna en kommentar:


  • Raggsockan
    svarade
    Nä för att ytan blir alldeles för liten till skillnad från den tjockaste delen och det blir för litet för att få till en bra vatten kvalité.

    Lämna en kommentar:


  • Klikken
    svarade
    Ursprungligen postat av Raggsockan
    Jo det är olagligt i Sverige men jag vet inte riktigt hur det är här i Finland/Åland.

    Och svaret på din fråga (Klikken) så vet jag inte heller.
    Okej men man kan ju ha kampfiskar i en guldfisk skål

    Lämna en kommentar:


  • Raggsockan
    svarade
    Ursprungligen postat av Charlottis
    Det finns en hel del olika fiskar som tar in grus/sand i munnen o spottar ut. Du får nog förklara lite bättre, kanske visa en bild. Jag vet iaf inte vad du menar.

    Man kan INTE ha en slöjstärt i en guldfiskskål. Det är fruktansvärt djurplågeri o hålla vilken fisk som helst i en sådan. Tror nästan det är olagligt också...inte säker men tror jag läst det. Så tänk inte tanken!
    Jo det är olagligt i Sverige men jag vet inte riktigt hur det är här i Finland/Åland.

    Och svaret på din fråga (Klikken) så vet jag inte heller.

    Lämna en kommentar:


  • Charlottis
    svarade
    Ursprungligen postat av Klikken
    okej men svara på den andra frågan vad heter den där fisken som simmar ner till botten och tar stenar och sedan spottar utt den..
    men man kan ju ha en slöjstjärt i en guldfisk skål så då kan amn väll ha dom i ett akvarium
    Det finns en hel del olika fiskar som tar in grus/sand i munnen o spottar ut. Du får nog förklara lite bättre, kanske visa en bild. Jag vet iaf inte vad du menar.

    Man kan INTE ha en slöjstärt i en guldfiskskål. Det är fruktansvärt djurplågeri o hålla vilken fisk som helst i en sådan. Tror nästan det är olagligt också...inte säker men tror jag läst det. Så tänk inte tanken!

    Lämna en kommentar:


  • Klikken
    svarade
    Ursprungligen postat av Raggsockan
    Hehe. Jag bor i Eckerö.
    okej men svara på den andra frågan vad heter den där fisken som simmar ner till botten och tar stenar och sedan spottar utt den..
    men man kan ju ha en slöjstjärt i en guldfisk skål så då kan amn väll ha dom i ett akvarium

    Lämna en kommentar:


  • Raggsockan
    svarade
    Hehe. Jag bor i Eckerö.

    Lämna en kommentar:


  • Klikken
    svarade
    Ursprungligen postat av Raggsockan
    En vuxen kan bli upp till 25cm lång och behöver utrymme att simma och röra på sig.
    okej men tror du jag kan köpa en sådan där fisk som simmar ner till båtten och tar upp stenar i munnen och spottar sedan utt dom?

    En till fråga Raggsockan bor du på Åland det gör jag med i Lemland

    Lämna en kommentar:


  • Raggsockan
    svarade
    En vuxen kan bli upp till 25cm lång och behöver utrymme att simma och röra på sig.

    Lämna en kommentar:


  • Klikken
    svarade
    Ursprungligen postat av Raggsockan
    Indirekt gör den det men till en början är dom ganska små men växer som alla andra djur. Har dom inte inte utrymme att växa i så kan dom stanna i växten men innanmätet fortsätter att växa och till slut får inte tarmar och andra organ inte plats och dör.
    Men vadå det finns ju endå rätt så mycket plats. ca 1 m brett och en halvmeter högt

    BILD: http://img401.imageshack.us/my.php?image=aaa004my7.jpg

    Lämna en kommentar:


  • Raggsockan
    svarade
    Indirekt gör den det men till en början är dom ganska små men växer som alla andra djur. Har dom inte inte utrymme att växa i så kan dom stanna i växten men innanmätet fortsätter att växa och till slut får inte tarmar och andra organ inte plats och dör.

    Lämna en kommentar:


  • Klikken
    svarade
    Ursprungligen postat av Raggsockan
    Nej. Slöjstjärtar blir rätt så stora som vuxna. Om du läst under artbeskrivingar så är den fel. Läste själv om det och frågade samma sak.
    Vad händer om jag köper en endå? kommer den att dö?

    Lämna en kommentar:


  • Raggsockan
    svarade
    Nej. Slöjstjärtar blir rätt så stora som vuxna. Om du läst under artbeskrivingar så är den fel. Läste själv om det och frågade samma sak.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...