Ideér till 80L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raggsockan
    • April 2007
    • 644

    Ideér till 80L

    Egentligen är det 78L. Men jag behöver tips som inte kostar en förmögenhet. Helst gratis.

    Jag har fått ett akvarie helt gratis. Pump och doppvärmare har jag redan hemma. Tänkte även ta lite växter från mitt nuvarande akvarie.

    Invånare som jag tänkt ha i är Kakaduaciklider och en lite ancistrusmal som ska få växa till sig i detta kar. Den är ca 2 cm nu.

    Kom igen nu alla duktiga akvarister.
  • Raggsockan
    • April 2007
    • 644

    #2
    Puffar lite ifall det är någon som missat att läsa tråden.

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Hum....om du redan vet vad som skall bo i akvariet, vad vill du ha tips om?
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Raggsockan
        • April 2007
        • 644

        #4
        Jag behöver tips om inredning till kakaduorna. Vilka växter och annat sånt.
        Alltså tips om olika inredningssaker som jag kan hitta/ta tillvara på och som passar till dom fiskar som jag vill ha. Så naturligt som möjligt.
        Senast redigerad av Raggsockan; 21 April 2008, 14:30.

        Kommentar

        • danneregner
          • October 2006
          • 1347

          #5
          växtakvarium kanske? med pmdd och mäsk som gödning.
          Diskus

          Kommentar

          • Jens A.
            • March 2007
            • 5026

            #6
            Aha. Vad sägs om Rådasand 3-5 mm, alternativt diabassand eller sådant rödbrunt lateritliknande substrat som Södermalms akvariebutik säljer... Sedan ett röse med natursten, en svärdsplanta, gott om cabomba, och en rot?
            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

            Kommentar

            Arbetssätt...