Hjälp! De Dör!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilibet
    • June 2007
    • 346

    #31
    Scandi, hur går det med ditt akvarium?
    Den som har flest saker när han dör vinner!

    Kommentar

    • Scandi
      • February 2008
      • 131

      #32
      Ursprungligen postat av Lilibet
      Scandi, hur går det med ditt akvarium?
      Jag har köpt en ny ramp! Växterna ska jag försöka få tag i så snart som möjligt. Dragit ner på matningen/ inte dammsugit botten när jag bytt vatten och.. Alla fiskarna lever! fortfarande <3

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #33
        Verkligen skönt att höra
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #34
          Oj! Hade missat detta inlägg.

          Ursprungligen postat av Scandi
          Scandi är en hona! haha ;D
          Oops! Sorry Jag som trodde du var en man med tjockt rött skägg

          Ursprungligen postat av Scandi
          Det låter bra! Tips på några fina lättskötta växter?
          Det beror lite på vad du är ute efter. Du kan kolla här: http://www.tropica.com/default.asp På högersidan ser du en species list där du kan klicka på varje namn, så får du lite info om varje växt. Där står det även hur lätta/svåra de är.

          Ursprungligen postat av Scandi
          Vill inte vara orsaken till fler fiskars död (Har ärligt talat haft "fiskdrömmar" -mardrömmar om att fiskar dör- sen mina första fiskar dog, och de ingår i VARENDA dröm jag har haft sen dess. Brrr!)
          Jag vet precis vad du menar. Jag känner ett stort ansvar för varje fiskindivid i mina akvarier och blir helt förstörd när nån blir sjuk eller dör. Just nu är det en kardinaltetra i mitt SA som är väldigt mager och ser svag och gammal ut. När jag matar är han nästan alltid först framme och äter. Jag har börjat tycka verkligen mycket om honom och det känns så sorligt att veta att han inte har så lång tid kvar Fast varje dag som går och jag ser honom simmandes omkring på sitt lite småryckiga och trötta sätt blir jag riktigt glad att han finns kvar.

          Ursprungligen postat av Scandi
          så jag kör nog på snäckor isåfall, det finns väl en gul trevlig som heter typ ampulliaria? Passar den kanske, när tiden är inne?
          Ja ampullaria är coola och duktiga på att äta matrester, döda växtdelar och alger. Själv har jag posthornssnäckor i mina akvarier och är mycket nöjd med dem. Men även algätande räkor brukar vara bra algätare.
          Senast redigerad av batski; 07 March 2008, 07:14.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          • Lilibet
            • June 2007
            • 346

            #35
            Ursprungligen postat av Scandi
            Jag har köpt en ny ramp! Växterna ska jag försöka få tag i så snart som möjligt. Dragit ner på matningen/ inte dammsugit botten när jag bytt vatten och.. Alla fiskarna lever! fortfarande <3
            Kul!
            Ett tips vad gäller växter kan vara att både köpa några snabbväxare och några långsammare. Kolla växtbeskrivningarna här på Zoopet, de har hjälpt mig massor.
            Den som har flest saker när han dör vinner!

            Kommentar

            • Barr
              • July 2004
              • 194

              #36
              Lite nyfiken bara, hur ofta dog fiskarna för dig? Pratar vi om dagar, veckor eller månader?

              Kommentar

              • Scandi
                • February 2008
                • 131

                #37
                Ursprungligen postat av Barr
                Lite nyfiken bara, hur ofta dog fiskarna för dig? Pratar vi om dagar, veckor eller månader?
                När jag satte in dem i akvariet ( som varit igång oavbrutet i 2 år ungefär med malen i från början tills nu...) klarade de sig i ungefär en månad, sen började de dö en i veckan ungefär... :/

                Kommentar

                • Sansiken
                  • November 2007
                  • 47

                  #38
                  Kolla nitritet.. jag hade också problem med de Jag har haft typ 7 fiskar som dött pga det
                  Kraaamaer från Sannis

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #39
                    Ursprungligen postat av Sansiken
                    Kolla nitritet.. jag hade också problem med de Jag har haft typ 7 fiskar som dött pga det
                    När du går in på trådar så kan du kolla på datumet.. Det var ett par veckor sedan denna tråd var uppe så kanske hellre..

                    Hur har det gått???
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • Scandi
                      • February 2008
                      • 131

                      #40
                      Min guppyhona Sora dog tillslut (hoppas det var av ålder). Men alla ynglena lever än idag och har fått egna barn!

                      Kan inte tacka er nog alla ni som hjälpte mig!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...