ok ska kontakta dem men hur ska värderna se ut då? kommer väl på kemiavdelningen i boken.
göra om söt till salt
Kollaps
X
-
Absolut inte gammalt sötvatten!!! (Läs på så förstår du).
Täckglasen skapar värmeproblem och så går man miste om en massa ljus.
Om jag får ge dig ett tipps så är de som föjer, läs boken och skriv upp vad du inte förstår och andra frågor.
Efter att du läst klart boken så har du säkerligen fått svar på dom flesta frågor och då är det dags att börja reda ut de som du inte förstått...
//NiXoNKommentar
-
Absolut inte gammalt sötvatten!!! (Läs på så förstår du).
Täckglasen skapar värmeproblem och så går man miste om en massa ljus.
Om jag får ge dig ett tipps så är de som föjer, läs boken och skriv upp vad du inte förstår och andra frågor.
Efter att du läst klart boken så har du säkerligen fått svar på dom flesta frågor och då är det dags att börja reda ut de som du inte förstått...
//NiXoN
var för går det inte lika bra med sötvatten om man tillsätter salt?
har läst ut boken nu men fattar fortfarande inte.Kommentar
-
Gammalt sötvatten innehåller stora mängder fosfat samt nitrat + en massa annat skit som släpper från gruset (metaller etc).
För att undvika dessa används oftast RO-filter redan när man tar vatten från kran, vatten från ett sötvattenskar ja de vore inte direkt bättre
Har du läst om önskvärda vattenvärden?
Bakterier kan du inskaffa från en handlare, eller inkört vatten från en annan akvarist.
Däremot så startar många bara med Ls, du får med en heldel bakterier där med.
//NiXoNKommentar
-
-
Kommentar
-
-
Beklagligt nog så är det oftast pester som apistasia (glasros)som tar sakta över burken om man inte har nåt som käkar dom.
Svampar har jag fått med, krabbor nån pistolräka en eremit och en mantis.
Du får nog nästan räkna med att de mesta i korallväg inte klarar av hantering o transport för Ls, den fraktas endast (fuktig inte i vatten).
När de gäller affärer så blir de lite av ett problem, du har inget "paniklager" om du råkar behöva nåt nästa dag. Annars så finns de välsorterade Webb butiker(tror att ms diskus säljer även Ls) där du kan hitta de mesta(triton, biotedmarine).
Skall du ha fisk så bör du nog handla på plats...
//NiXoNKommentar
-
finns en som sälger fisk och tillbehör men är svindyra och ls och korallerna ser inge pigga ut men det finns en till butik som tar hem fiskar och ls jätte billigt och dem har även typ medecin och foder mm
jag hanske har fattat detta fel men är inte pistolräkor och krabbor jätte stora?
borde man inte märka dem på stenen när man köper den?Kommentar
Kommentar