hur många yngel kan Platy få?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tetran
    • December 2004
    • 15

    hur många yngel kan Platy få?

    jag undrar hur många en platy hona kan föda har skaffat mig 4 platy¨sar och jag är ej säker om en hona e me yngel hon e sprängfärdig men e int säker.
    Stora firrar äter små firrar
  • Mathias-D

    • December 2002
    • 1122

    #2
    det varejerar stort kan nog inte svaras på men det blir ett stort bortfall så räkna med 10 överlevande fullvuxna det veror ju också på om man låter naturen spela sin roll eller inte.....det beror på.

    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #3
      jag har haft en kull med platy nästa e på väg i den första kullen kom det 35 st de flyttades direkt över till yngel akvarium och idag e de 35 fortfarande så här har de fått vad de behövde, men troligt är om du låter dem simma i samma akvarium som med större ex så är där ett viss svinn =O)
      Och min platy hona var liten första kullen och nu e hon mycket större och ser ut som en spärrballong så där blir iaf lika många till.
      Men allt från 0-40 kan du vänta dig, men som Mathias skriver det beror på =O)
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Om du vill att barnen ska överleva i samma akvarium som de vuxna fiskarna bor i måste du se till att ha gott om gömställen. Dvs växter (även flyttväxter), rötter och stenar.

        Lycka till!
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Enligt Fishbase kan en platyhona föd 20-80 yngel var 24-30 dag om jag minns rätt. Jag hade i alla fall en kull på cirka 50 st i somras
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • tetran
            • December 2004
            • 15

            #6
            hej

            Ursprungligen postat av batski
            Om du vill att barnen ska överleva i samma akvarium som de vuxna fiskarna bor i måste du se till att ha gott om gömställen. Dvs växter (även flyttväxter), rötter och stenar.

            Lycka till!

            tack jag har en stor hornsärv och massa cabombor och en grotta så de kan kanske överleva
            Stora firrar äter små firrar

            Kommentar

            Arbetssätt...