Inflyttningsfest

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    Inflyttningsfest

    Efter en ca 6 veckor lång fisklös cykel (http://www.tomgriffin.com/aquamag/cycling.html) var det då dags för fiskarna att flytta in i mitt 250L i förgår kväll.

    21 kardinaltetra, 6 otocinclus och 6 corydoras trilineatus kom från Trop akvariefiskimport. 9 sorgmanteltetra adopterade jag av Zooptet's medlem Lenmar. Tack Maria!

    Jag har varit väldigt orolig för ottosarna och för kardinalerna som jag hört är väldigt känsliga under den första veckan. Men än så länge verkar alla må bra.

    Sorgmantlarna verkar dock ganska oroliga. De håller sig mest längst back i akvariet och rör sig snabbt och oroligt (är inte sorgmantlar ganska lugna annars?). Det är nog inte så lätt att helt plötsligt bli förflyttad till en helt ny miljö så här i vuxen ålder. Å andra sidan är det bara sorgmantlarna som har varit intresserade i maten som jag ger dem.

    Om någon månad är det tänkt att ett par fjärilscikilder ska flytta in och efter ytterligare ett par månader blir det en plecos tur (L168). tror ni jag även kan ha några fler kardinaltetra, eller blir det för många invånare?
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker
Arbetssätt...