Kampfisksodlings frågor !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yalle
    • September 2004
    • 12

    Kampfisksodlings frågor !

    Hej !
    Jag ska börja odla kampfiskar och vill få reda på lite saker så att det går och blir så bra som möjligt!

    Fråga 1 . Efter man har fått yngel och så och hanen är utflyttad kan man då sätta på pumpen om man kan reglera den till det lugnaste ?

    Fråga 2. Kan man ha sedan blanda gyppy yngel & kampfisks yngel ?

    Fråga 3. Kan man ha ett 110 l akvarium med ca 10 st neontetror+en mal+några få gyppys tillsammans med kampfiskar ca 1 hane å 2-3 honor eller blir det för stort eller ngt liknande ?

    Fråga 4. I mitt 110 lit kan jag där även ha på pumpen svagt där med med tanke på de andra fiskarna ?

    Är mkt tacksam för hjälp och svar !!
    Yalle med 3 Akvarium 110 liter samt 42 liter och 27 liter! Har 5 st Svarta neontetror,15 st Neontetror, 5 st Halv vuxna guppyyngel, 2 st kamphonor och en Skäggmal och en Röd kampfiskhane i 27 liters karet !
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    1. Nej, du kan inte sätta in pumpen förän ynglena växt till sej rätt mycket och när dom gjort det då är de dags att flytta dom.

    2.Beror på åldern och storleken.

    3.Du kan inte ha guppy och kampfiskar.

    Ska du odla dom i sällksapskaret???

    Kommentar

    • Yalle
      • September 2004
      • 12

      #3
      Nej jag ska nog inte odla dom i sällskapsak.


      Då får jag försöka sälja gyppyynglena vidare

      En till fråga det här med sand ?!
      Ska man ha ngt i odlingsakv.
      Å vilket ska jag använda ?!
      Yalle med 3 Akvarium 110 liter samt 42 liter och 27 liter! Har 5 st Svarta neontetror,15 st Neontetror, 5 st Halv vuxna guppyyngel, 2 st kamphonor och en Skäggmal och en Röd kampfiskhane i 27 liters karet !

      Kommentar

      • Yalle
        • September 2004
        • 12

        #4
        Vilka fiskar GÅR Kampfisken ihop med då?

        Hmm
        Yalle med 3 Akvarium 110 liter samt 42 liter och 27 liter! Har 5 st Svarta neontetror,15 st Neontetror, 5 st Halv vuxna guppyyngel, 2 st kamphonor och en Skäggmal och en Röd kampfiskhane i 27 liters karet !

        Kommentar

        • Yalle
          • September 2004
          • 12

          #5
          Vilka är dom bästa växter till kampfiksarna och odlingen ?

          MVH
          Yalle med 3 Akvarium 110 liter samt 42 liter och 27 liter! Har 5 st Svarta neontetror,15 st Neontetror, 5 st Halv vuxna guppyyngel, 2 st kamphonor och en Skäggmal och en Röd kampfiskhane i 27 liters karet !

          Kommentar

          • shpend
            • August 2002
            • 2010

            #6
            Kolla min zoonen så får du se hur akvariet ser ut. Det är lättare att hålla rent i karet om du inte har sand. Du kan använda tex vattenpest, javamossa och storbladiga växter. Plastväxter fungerar också bra, om inte bättre.

            Kommentar

            Arbetssätt...