för mkt fisk ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tjaboo
    • July 2004
    • 1

    för mkt fisk ??

    Jag har ett litet 60L akvarium, och funderar på att ha 10-12 Kardinaltetror, 10-12 Sebrafiskar, 2 guldgurami och 2 dvärggurami är det för mkt fiskar ?..
  • firre
    • February 2003
    • 170

    #2
    lite mkt kanske,men det går vell.

    Kommentar

    • Holmby
      • February 2004
      • 1118

      #3
      Det är för mycket fisk, men framförallt tycker jag att valet av fisk är fel.

      Det kommer bli synd om Guramihonorna när hannarna börjar jaga dem. Det blir för lite plats för dem helt enkelt. Jag tror också att du skall välja endast en av "stimfiskarna", det blir kanske rörigt med båda typerna. Ha hellre 15 - 20 av en sort.

      Du skall också veta att sebrafiskarna blir rejält stora, så jag personligen hade gått på KArdinaltetra eller Neontetra.

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        I ett så litet kar kommer det att ge ett rörigt intryck med två olika sorters stimfisk... börja med att plocka bort en av dem och öka det andra stimmet i stället...
        Du vet att en guldgurami blir 15 cm lång och vill ha ett akvarium på 120 liter va? http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=853

        Jag tycker att det är rimligt att man anpassar akvariet efter fiskarna eller fiskarna efter akvariet när det finns möjlighet... så att sätta två guldguramis i ett 60 l kar är helt förkastligt... för du vill väl att dina fiskar ska trivas???
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • zoomi
          • August 2004
          • 829

          #5
          Jag hade skippat Sebrafiskarna... Kardinaltetrorna är så facinerande... en riktigt fin stimfisk...lyser upp fint med sin fina neonrand

          Kommentar

          Arbetssätt...