Akvariumet går mig på nerverna....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rebah
    • January 2012
    • 410

    #46
    Vad har du för temperatur? Tycker platy kan bli rätt hängiga vid högre temp nämligen. Och vad matar du med? Om du är osäker på hur mycket som är för mycket kanske det kan hjälpa att ge något som är lite lättare att dosera än flingor, tex mindre granulat av något slag eller frysfoder, typ svarta mygglarver eller artemia. Tycker själv det är lite mer lättdoserat iaf Sen gillar inte växter salt något vidare, så ektozonet kan ju ha med det att göra med.
    Vågar inte svara på vad som är fel på fisken sorry, finns lite för mycket att välja på. Men förhoppningsvis hänger han kvar ett tag till, och kryar på sig när karet kommit i bättre balans.
    "The trees move... do you not see it?"

    Kommentar

    • ApAd
      • June 2013
      • 74

      #47
      Har oftast 23-25 grader. Nu när det börjar bli kallt låg temperaturen på 20-22 de senaste dagarna. Har försökt få ordning på doppvärmaren för att få något mer balanserat.
      Jag matar med flingfoder nu och då ni säger att jag matar för mycket matar jag varannan dag nu men tycker fiskarna inte verkar se maten. Är oftast bara 3 som äter (inte alltid samma 3 fiskar). De andra verkar ointresserade. Matar ungefär det dubbla än vad jag gjorde i mitt förra akvarium med 2 fiskar som mådde ganska bra.

      Ska jag sluta med saltet för växternas skull? Doserar för att förhindra enligt förpackningen. Är rädd att fiskarna har något pga att de kliar sig...

      Kommentar

      • ApAd
        • June 2013
        • 74

        #48
        Hittade precis den saknade fisken zom varit borta i 3 dagar. Han hade lyckats ta sig in i pumpen trots att jag tejpat för varenda hål efter att ha hittat en död och senare räddat en fisk från pumpen. Denna gång hade han gömt sig i bommulen så jag såg honom inte när jag kollade efter honom där. % fiskar kvar helt enkelt...

        Kommentar

        Arbetssätt...