Hur går jag vidare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heba
    • September 2013
    • 847

    #16
    Fint kar du har, och jag gillar bakgrunden!
    Jag har "underdimensionerade" doppvärmare i mina kar, och gärna 2 "små" istället för en "stor" för att minimera risken för överhettning. Nu på sommaren har jag värdarna avstängda och i det karet jag har med lucka så står den öppen för att få ner tempen.
    Det ser ut som ett Juwelkar det du har och då kan du ju ställa upp alt plocka bort luckorna. God ytcikulation hjälper i viss mån också till att "kyla" ner litegrann.
    Jag ser fram emot nya bilder efter att du nu gjort om i karet!
    Ang fiskarna så tycker nog jag att du kan introducera några i taget (som du skriver) när du känner att du är klar med inredningen.
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

    Kommentar

    • joyride
      • June 2014
      • 110

      #17
      Ursprungligen postat av heba
      Fint kar du har, och jag gillar bakgrunden!
      Jag har "underdimensionerade" doppvärmare i mina kar, och gärna 2 "små" istället för en "stor" för att minimera risken för överhettning. Nu på sommaren har jag värdarna avstängda och i det karet jag har med lucka så står den öppen för att få ner tempen.
      Det ser ut som ett Juwelkar det du har och då kan du ju ställa upp alt plocka bort luckorna. God ytcikulation hjälper i viss mån också till att "kyla" ner litegrann.
      Jag ser fram emot nya bilder efter att du nu gjort om i karet!
      Ang fiskarna så tycker nog jag att du kan introducera några i taget (som du skriver) när du känner att du är klar med inredningen.
      Tack! Jag är själv förtjust i den (Back to nature Rocky). Det är mycket riktigt ett Juwelkar så jag gjorde som du skrev och lyfte bort luckorna till att börja med. Nya bilder kommer!

      Kommentar

      • joyride
        • June 2014
        • 110

        #18
        Med luckorna öppna och lampan släckt så var vattentempen 26 i morse och med lägre Utetemp under dagen så har jag nu 25 grader i karet!

        Dropptest av PH och nitrit visar inga konstigheter.

        hur snabbt tycker ni att fiskarna ska äta upp fodret så här i uppstarten? De får Aquatic Nature Tropical Energy Food och äter upp givan på 1,5 minut ungefär. De matas en gång om dagen. Ska jag gå ner ännu mer?
        Senast redigerad av joyride; 11 July 2014, 18:36.

        Kommentar

        Arbetssätt...