Hur många i 600 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #16
    Ursprungligen postat av ansjo


    rimmar väl ganska bra tycker jag.

    112'an har det som blev kvar när det finaste mjölet var borttvättat.

    dvs storlek 2-4mm.


    vasen fick några hekto av det finaste som blev över efter sista tvätten.




    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Ah, jag fattade som att det var samma material du menade...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #18
        Ursprungligen postat av ansjo
        Ah, jag fattade som att det var samma material du menade...

        min taskiga dialekt kanske, nordöstskånska med inslag av småländska diftonger och numera ett och annat
        bräkande malmöitiskt läte, varvat med svengelska.....jag är svår att förstå.




        skämt åsido, den som gillar mörkare botten, och är beredd att offra några liter vatten och ett par timmar,
        så är min klara rekomendation att fixa fram stenmjöl av diabaskross, effekten av det ganska mörkgråa
        matrialet, och färger på fisk/blommor är intressant.


        Billigt är det oxå.



        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Erik Åhlander
          • January 2006
          • 1881

          #19
          "Vill man få det fint får man lida pin". Jag krossade taktegel med slagga och körde sedan nån halvtimme i betongblandaren. Sedan tvätt - fast det kunde jag ju också göra i blandaren. Så fick jag en snygg lateritröd botten med 1-30 mm kornstorlek.

          Annars kör jag sättsand - ca 400 kronor per ton + transport. Lite mer levande, 0-8 mm, och lite blandad brungrå nyans.

          Kommentar

          Arbetssätt...