Dvärgguramis jagar varandra.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fantasyy
    • January 2011
    • 35

    Dvärgguramis jagar varandra.

    Hej! nu har jag köpt ett par fina dvärgguramis. Dom var väldigt skygga i början men nu så har hanen börjat jaga henne i hela akvariumet!! försöker han 'äta upp' henne? xD eller vad gör han? jättetacksam för svar.
    // Fantasyy
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    När honan inte är lekmogen, vill hanen helst inte ha henne på sitt revir, utan försöker jaga bort henne. I akvarier (särskilt små), så kommer honan inte undan. Flera honor till en hane brukar rekommenderas, för att fördela aggressiviteten på fler individer. Ge honan gömställen. Hur stort är akvariet?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Fantasyy
      • January 2011
      • 35

      #3
      Akvariet är 66l och dom på affären rekommenderade ett par, skulle jag köpt en till hona? kommer han 'äta upp'/skada henne tror du?
      // Fantasyy

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Hur mycket växter har du?

        Sedan så kan de nog vara en bra ide att lägga ner en hona till eller så kan du ta bort den honan som redan finns, så får han gå ensam det gör du som vill med..

        Hoppas du vart nöjd med svaren och du är välkommen att fråga mer om du vill det..

        MVH// Patrik Hammarlund
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Fantasyy
          • January 2011
          • 35

          #5
          jag har 8 växter, men inga flytväxter. jag kan inte ta ut honan för jag har bara 1 akvarium. annars skulle jag gjort det så att han kunde få bygga upp ett skummbo och sedan släppa ner honan. Tack för svaren, jag kommer säkert på några fler frågor hehe.
          // Fantasyy

          Kommentar

          Arbetssätt...