Slöjstjärt med guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Duttur
    • February 2010
    • 38

    #16
    De som är kvar är knallgula. Den som dog var blå. Och så har de stora stjärtfenor, se de är nog framavlade.

    Kommentar

    • Saturnus80
      • October 2009
      • 943

      #17
      Ursprungligen postat av Mumin
      Jag tycker att ni har ganska tillräckligt med fisk redan!
      58 liter är inte så jättestort, och rosentetror blir ju ganska stora. Försök att få yngel av guppy att överleva istället för att köpa nytt. Mycket växter som ynglen kan gömma sig i brukar öka överlevnaden.
      Molly blir dessutom uppåt tio centimeter så det är inte särskilt lämpligt i ett kar av den storleken.
      Dottern kommer ju bli ledsen om fiskarna ni har dör för att det är obalans i karet. Ju mindre kar, desto svårare att få det att funka bra.
      En hane och två honor ska gå bra, dom är inte precis någon aktiv fisk.

      Har mycket växter, men guppyhonan blir inte med yngel. Hade en till men den dog. Såg inga tecken på att den mådde dåligt, helt plötsligt var den bara död.
      Men som sagt har jag bara sett att den ena honan visat tecken på att vara med yngel en gång och det var då vi fick det enda som jag trodde var stort nog för att klara sig.

      När jag tänker efter lite så borde jag kanske köpa ett par guppy honor istället för ny art.
      Skaffa två honor, guppy hannar kan vara så på att dom stressar ihjäl honorna, med tre honor fördelar du ut uppvaktningen.

      Har du filter eller luftpump? Har du filter kan du ha både tre guppyhonor och tre mollys. Räkor är väldigt roliga med och dom tar alger och fiskbajs, detsamma gäller för snäckor, kanske tre lila eller rosa äppelsnäckor.
      //Daniel

      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
      23l aqualandscape med dvärgkulor

      Kommentar

      • Duttur
        • February 2010
        • 38

        #18
        Nappade på sagodjurets tips om endlers. Så jag köpte tre honor och en hane. Har filterpump, så jag hoppas att det ska räcka.
        Har även två räkor, de är ganska stora nu så de är framme nästan hela tiden. Håller med dig Daniel, de är jätteroliga.

        Kommentar

        Arbetssätt...