Vilket är bäst att köpa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #16
    Ursprungligen postat av linastorm
    Såg nu att den ena palettcikliden har ett öga som står ut lite mer än det andra och så är det en vit fläck på det. Vad kan det vara för något?
    Kan vara en skada den ådragit sig i hinken eller innan flytt. Är den vita fläcken i pupillen?
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • linastorm
      • January 2010
      • 146

      #17
      Ursprungligen postat av C.Ciklid
      Kan vara en skada den ådragit sig i hinken eller innan flytt. Är den vita fläcken i pupillen?
      Näe den är bredvid pupillen
      170l - 64l - 40l - 16l
      Bloggen

      Kommentar

      • linastorm
        • January 2010
        • 146

        #18
        Nu har det blivit värre, hela ögat börjar bli alldeles vit grumligt. Vad kan det vara för fel?
        170l - 64l - 40l - 16l
        Bloggen

        Kommentar

        • C.Ciklid
          • February 2005
          • 12055

          #19
          Ursprungligen postat av linastorm
          Nu har det blivit värre, hela ögat börjar bli alldeles vit grumligt. Vad kan det vara för fel?
          Skulle nog ta ur den och isolera denna individ. Köra någon bakterie dödande medicinkur och se om det blir bättre.
          //Camilla
          De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

          Kommentar

          • linastorm
            • January 2010
            • 146

            #20
            Ursprungligen postat av C.Ciklid
            Skulle nog ta ur den och isolera denna individ. Köra någon bakterie dödande medicinkur och se om det blir bättre.
            //Camilla
            Det värsta är det att varken jag eller min kille har pengar till något sådant på en månad, plus att vi inte har någonstans att lägga fisken.
            170l - 64l - 40l - 16l
            Bloggen

            Kommentar

            • Virros
              • January 2010
              • 488

              #21
              hmm.. det du kan göra är ju att låta fisken vara kvar i akvariet och hälla i över lite salt 0,5dl/100l i karet
              Det kan funka.

              Kommentar

              • C.Ciklid
                • February 2005
                • 12055

                #22
                Ursprungligen postat av linastorm
                Det värsta är det att varken jag eller min kille har pengar till något sådant på en månad, plus att vi inte har någonstans att lägga fisken.
                Ok.... Höj temp till 28 grader och testa salta. 0,5dl är lite snålt, kör 1dl/100l om det skall ha någon verkan. Byt en del vatten innan saltningen. Tänk på att växter kan bli lite medtagna av saltet. Men en kort period brukar de klara.
                //Camilla
                De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                Kommentar

                Arbetssätt...