Tre frågor ang zebra ciklid samt krabba..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • exight
    • July 2009
    • 167

    Tre frågor ang zebra ciklid samt krabba..

    Hejsan.
    För cirka 4-5 månader sedan startade jag upp ett kar med diverse ciklider..
    Bla. Zebra ciklider..

    Dessa 2 Zebra ciklider lyckades få cirkus 20 yngel, efter att akvariet relativt nyss sprack så har alla fiskar fått vara i mitt "Reserv" akvarium.. Detta akvariet är för litet och kommer därför inom kort köpa ett stort och fint till dom, men nu till sak.

    Mina zebra yngel har blivit stora, de största är i nästan samma storlek som min fullvuxna hona, och de verkar trivas bra ihop..
    Sedan jag flyttade till det lilla akvariet har mitt zebra par slutat lägga ägg, förmodligen pga för lite utrymme.. Men hur blir det sedan om jag förflyttar alla mina 12-15 zebror till ett 375 L?

    Kommer dessa bilda par och lägga rom?
    Kommer dessa börja härja som galningar och slåss om revir?
    Eller kommer det förbli som nu, att alla är snälla och tål att ha en massa fiskar omkring sig utan att ha skapat revir?


    De flesta fiskarna dog då akvariet sprack, så har inte så mycket kvar förutom malar, en enstaka ciklid + zebrorna..
    Så, hur blir det när de kommer till en större tank och det kommer ner en å annan ny fisk?
    Kommer "alla" vara på den nya gästen och slutligen jaga ihjäl den?
    Är det ens möjligt att ha omkring 12 Zebraciklider i en stor tank med tillräckligt mycket utrymme till revir?


    Har även funderat på att införskaffa en krabba, då jag sett att det säljs i en akvariefisk affär i närheten, olagligt eller lagligt det vet jag inte..
    Men hur fungerar krabbor i akvarium ihop med fiskar?
    Kommer krabban attackera, möjligtvis äta upp mina malar?

    Finns det några andra spännande vatten djur att ha i akvariet förutom räkor?

    Tacksam för alla svar!
    Tidigare: 120L Malawi
    Tidigare: 275L Mix
    Tidigare: 540L Mix
    Nu: 275L Amerikanska Ciklider
  • exight
    • July 2009
    • 167

    #2
    Ingen som har svar, skulle behöva höra X-antal synpunkter och åsikter ang framtiden för mina fiskar
    Tidigare: 120L Malawi
    Tidigare: 275L Mix
    Tidigare: 540L Mix
    Nu: 275L Amerikanska Ciklider

    Kommentar

    • exight
      • July 2009
      • 167

      #3
      Ingen som har ett svar till mig?
      Tidigare: 120L Malawi
      Tidigare: 275L Mix
      Tidigare: 540L Mix
      Nu: 275L Amerikanska Ciklider

      Kommentar

      Arbetssätt...