Bra fiskar att få yngel med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sauser
    • May 2009
    • 133

    Bra fiskar att få yngel med?

    Hej har just startat ett 80 liters akvarium som jag tänkte skaffa nå fiskar som man kan få en massa yngel med..

    finns det några fiskar som ynglar mycket förrutom guppy och svärdbärare?

    blir gladf för snabbt svar
    Mvh Robin Brännström
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    tyvärr, eller som väl är, så är de lättaste yngelspridarna, är just levandefödarna.


    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • sauser
      • May 2009
      • 133

      #3
      Ursprungligen postat av Kensa
      tyvärr, eller som väl är, så är de lättaste yngelspridarna, är just levandefödarna.


      .



      fan dom som är så tråkiga:P
      Mvh Robin Brännström

      Kommentar

      • Plarsen
        • September 2007
        • 88

        #4
        Platy har jag fått en del yngel med, fast de är ju också levandefödare så det kanske inte hjälpte dig så mycket
        Med Vänliga Hälsningar
        Erica

        ~120 l - Guppy, Platy & Pansarmal ~ ~ 51 l - Dvärgkulfisk ~

        Kommentar

        • Ludde87
          • July 2009
          • 146

          #5
          Jag har dalmatinermolly och de sprutar ur sig yngel. Okej kanske inte riktigt men de har fått tre kullar sen jag köpte dem för några veckor sedan, och de verkar inte äta upp sina yngel så de klarar sig bra i karet. Har även sebrafiskar i karet och de är heller inte särskilt intresserade av ynglen.

          Gillar dalmatinermolly för de vackra färgerna och den stora variationen, den ena fisken är inte den andra lik. Glöm inte att ge dem tillskott av grönfoder i form av algflingor eller algtabletter.

          De äter en hel del alger i akvariet också, vilket är praktiskt!
          160 liters sällskapsakvarium

          Kommentar

          • Erik.M
            • August 2009
            • 144

            #6
            Palettciklider får lätt yngel! En kompis har haft paletter i ca 1 månad och det är massor av yngel! Mina har jag haft i kanske 2 veckor och dem håller redan på att bygga en grotta! Så snart har jag nog med yngel.
            Mvh Erik.M

            Kommentar

            • Marsipulami
              • September 2008
              • 203

              #7
              Ancistrus fick jag gott om yngel på. De är dessutom de enda hittills som överlever i mitt kar med tetror, Ap:or och skalarer.

              Kommentar

              • Jonteeh
                • September 2008
                • 50

                #8
                palettciklider är riktigt bra på att yngla av sig mina iaf när jag hade såna så fick dom ca 100 yngel i månaden

                Kommentar

                Arbetssätt...