Det beror ju helt enkelt på vad för akvarie man har. Hur stort är ditt eller det du tänkt ha fisken i rättare sagt. Enklare att utgå därifrån tror jag.
Vilken är den största fisk man håller i privata akvarium?
Alltså största fisksort/typ som är lämplig att hålla i hemmaakvarium?
inga stora fiskar är egentligen lämpliga till privatakvarium.. har själv hållit på med monsterfiskar i mitt 600L kar men anser nu att det faktiskt rör sig om djurplågeri.. (ja va ung o dum) hade redtails som blev 55cm, paroonhaj på 60cm, alligatorgäddor (3st) som blev 45cm innan ja fick sälja vidare dem.. en alligatorgädda kan bli TRE METER och det är inte att föredra eller hur??
klart man alltid kan ha ungdjur men det skall egentligen inte finnas någon "alternativ plan" efter de vuxit ur karet.. anser att ansvar för fisken är likadant som ansvar för andra husdjur..
oj va vuxenpoäng ja samlade där.. bäst ja går ut o hoppas hage o hopprep en stund
Varning för humorförsök. Här kommer det: Det måste vara den fisk man visar upp längden med armarna helt utsträckta som man fått på en fisketur någon gång....
"Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
Varning för humorförsök. Här kommer det: Det måste vara den fisk man visar upp längden med armarna helt utsträckta som man fått på en fisketur någon gång....
jag skulle ge dig en 7a för tapperhet och 3a för humor där
Äh, sådana fiskstorlekar är ju väldigt vanliga om man skall tro på folks berättelser...
En annan sak man bör ta med i beräkningarna är naturligtvis kostnaderna.
För stora akvarier och deras drift. Riktigt stora fiskar äter ju ochså rejält med mat.
En annan sak man bör ta med i beräkningarna är naturligtvis kostnaderna.
För stora akvarier och deras drift. Riktigt stora fiskar äter ju ochså rejält med mat.
mycket sant.. mina red-tails käkade ett ikeaglas räkor (fråga inte hur ja e funtad) om dan och det e inte så jäkla billigt me räkor.. det billigaste blev 59 kr kg o då fick ja skala bort skallen och tina dem vareviga gång de skulle matas..
Man behöver inte gå upp i överdrivna storlekar innan matmängden drar iväg. Jag känner en kille som lade mer pengar på mat till sina fyra fullvuxna påfågelciklider än på sina två katter... Självklart kan man ju fixa alternativ mat men det ger ändå en liten fingervisning om hur mycket stora fiskar äter!
Man behöver inte gå upp i överdrivna storlekar innan matmängden drar iväg. Jag känner en kille som lade mer pengar på mat till sina fyra fullvuxna påfågelciklider än på sina två katter... Självklart kan man ju fixa alternativ mat men det ger ändå en liten fingervisning om hur mycket stora fiskar äter!
hehe.. låter inte sunt.. kunde väl mata påfågelscikliderna med katterna snart eller?? hehe
Kommentar