vegetabiliska sjunk pellets typ spiru tabin, sinkin waffers osv, skalade gröna ärtor, små bitar broccoli, zucchini eller gurkskivor trädda på en sked..
Life's a bitch and then you die..
"I might be right handed but im always left-winged" Skriv på!
Vegetabilisk sjunkande mat, dvs inte tabimin (Tetra) eftersom dessa innhåller kött och passar bättre för pansarmalar etc.
Matar man med ärtor, så förväll dom en stund och skala dem. Till viss del äter de även sjunkande flingfoder, men i längden behöver de sitt eget foder.
Mina malar äter 5 kvällar i veckan. Ge efter att du släckt ljuset så får de äta hyfsat ifred från andra fiskar.
Okej, ska ärtorna vara frysta, kokta eller något speciellt?
hur ofta ska man ge dom mat?
äter dom fling foder som har skjunkit ner på botten?
Tina ärtan och skala den.
Ge malarna mat på kvällen innan du går och lägger dig.
Eftersom de behöver speciell mat ska de inte leva på flingfoder som sjunkit till botten. Helst ska flingodret ätas innan de hamnar på botten.
Det bästa med Tabimin är att det kan användas till alla bottenlevande malar
Innehåller både köttprotein och vegetabiliskt protein.
Men vi har även Plecomin för våra vegeterianer, kan ju vara bra att variera lite.
Det bästa med Tabimin är att det kan användas till alla bottenlevande malar
Innehåller både köttprotein och vegetabiliskt protein.
Men vi har även Plecomin för våra vegeterianer, kan ju vara bra att variera lite.
Tabimin är för bottenlevande tropiska fiskar. Vegeterianska malar vill däremot ha vegetabiliskt foder som huvudföda. Har man inga köttätande bottenlevare så är det ganska dumt att utfodra med köttbaserad föda. Det är en annan fena att de äter av den mat som slängs ner till de andra fiskarna.
Senast redigerad av Dysnomia; 26 April 2008, 17:50.
Anledning: Stavar som en kratta..
Tabimin är för bottenlevande tropiska fiskar. Vegeterianska malar vill däremot ha vegetabiliskt foder som huvudföda. Har man inga köttätande bottenlevare så är det ganska dumt att utfodra med köttbaserad föda. Det är en annan fena att de äter av den mat som slängs ner till de andra fiskarna.
Har köttätande malar ihop med ancistrusen så därför har det blivit Tabimin.
Men som sagt används även Plecomin.
Nu har jag lagt ner en ganska tunn skiva gurka som jag knytit med tråd till en liten sked som håller den nere. Men ska gurkan flyta runt typ nåra centimeter i vattnet eller ska den vara helt fastknuten på skeden? just nu är den ca 5 cm från skeden =P Mina andra fiskar verkar gilla den iaf.=)
Man brukar annars trä gurkbiten på skeden men det funkar säkert så oxå
Det viktiga är att den sjunker eftersom det är på botten malarna finns.
De andra fiskarna brukar oxå tycka det är gott med gurka.
Det behövs inte var tunn
Malarna bli nog gldare att lite större bitar, kanske 1 cm?
Jag gör som Nina82 säger. På morgonen brukar jag hitta bara en tunn tunn "ring" av gurkan
Kommentar