Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Att starta ett akvarium - en nybörjaguide.

Kollapsa
Detta är ett fastnålat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Jag har nu inte läst hela tråden, men låter mycket att vänta flera veckor till nästa fisk. Jag är väl lite otålig, men hur länge är minsta nödvändiga tid jag behöver vänta till nästa fisk?

Kommentera

Ursprungligen postat av Zoidar Visa inlägg
      Jag har nu inte läst hela tråden, men låter mycket att vänta flera veckor till nästa fisk. Jag är väl lite otålig, men hur länge är minsta nödvändiga tid jag behöver vänta till nästa fisk?
      Du KAN med hjälp av olika typer av vattenberedningsmedel (typ JBL Denitrol m.fl.) och genom att hålla stenkoll på nitritnivåerna med regelbundna frekventa tester korta ner det till "omedelbart" om du är otålig.

Anledningen till att vänta är den vanliga rekommendationen är dock att det är mycket lättare (med tanke på hemska följder om det går fel) och passar därför fler människor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskburken Visa inlägg

Du KAN med hjälp av olika typer av vattenberedningsmedel (typ JBL Denitrol m.fl.) och genom att hålla stenkoll på nitritnivåerna med regelbundna frekventa tester korta ner det till "omedelbart" om du är otålig.

Anledningen till att vänta är den vanliga rekommendationen är dock att det är mycket lättare (med tanke på hemska följder om det går fel) och passar därför fler människor.
        Jag har inget emot att vänta, men 2-3 veckor lät länge. Jag kollade nitrit och den är något hög. Byter vatten (20%) varje dag. Antar att jag borde väntat längre. Har grön neon tetra och koala pansarmal. De är väl inte direkt några gödselspridare?

Väntar till normala värden innan nästa fisk...
        Senast ändrad av Zoidar; 2020-01-23, 21:52.

Kommentera

Sparar...
        X