Ciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Brante
    • November 2006
    • 20

Ciklider

Är lite sugen på att köpa ciklider till akvariet. Vad ska man tänka på då?
    Har läst nånstan att man helst bara ska ha ciklider i akvariet och inte andra fiskar. Stämmer det? Har 3 Praktbotior, 8 Gurami av olika sorter, 4 Siamesiska algätare och 2 malar i ett 200l kar nu.
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

det beror ju på vad man ska ha för ciklider. Det finns ciklider som man håller bäst om dem är från samma sjö. Sen finns det ciklider som passar bra i sällskapskar, dvärgciklider såsom apistogramma släktet. Sen finns ju även palett ciklider m.m
    www.frfoto.tk

Kommentar

• Brante
      • November 2006
      • 20

Fundera på malawi! Titta runt lite på artbeskrivningarna, är nog dom jag fsatna för mest. Är ute efter färgglatt. Hur är det med växter och inredning? Vad ska man tänka på?

Kommentar

• fredd
        • February 2007
        • 3360

om du ska ha malawi tycker jag att du ska skippa dom andra fiskarna. Om dom funkar med malawi vet jag inte, men ja hade iaf kört bara malawi. Det finns växter som funkar, tror anubias och vallisneria brukar funka. Sen är det alltid bra om du inreder med mycket grottor och skydd, för fiskar som blir stressade av andra fiskar, dominanta hanar m.m.
        www.frfoto.tk

Kommentar

• åheim
          • April 2006
          • 13197

Malawi ciklider ska du inte ha tillsammans med de övriga fiskarna eftersom de vill ha helt olika levnadsförhållanden... Det blir till att köpa ett kar till nu
          Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Brante
            • November 2006
            • 20

Ursprungligen postat av åheim
            Malawi ciklider ska du inte ha tillsammans med de övriga fiskarna eftersom de vill ha helt olika levnadsförhållanden... Det blir till att köpa ett kar till nu
            Jag vill ha ett till kar men finansministern här hemma va inte lika sugen

Kommentar

• Brante
              • November 2006
              • 20

Nån som vet va de här är för fisk?

Kommentar

• fredd
                • February 2007
                • 3360

ser ut som någon central amerikansk fisk? (mycket möjligt att jag har fel):P
                www.frfoto.tk

Kommentar

• Brante
                  • November 2006
                  • 20

Ursprungligen postat av fredd
                  ser ut som någon central amerikansk fisk? (mycket möjligt att jag har fel):P
                  Kan de vara en sån här?

Kommentar

• ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

Jepp, det kan det!
                    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

Arbetssätt...