jag har nu startat mitt andra akvarie och har ännu mer frågor! jag hade tänkt att mest ha växter där i, men nu när jag bara hunnit skaffa ett par växter så blev det så otroligt fint, så tror inte att jag fyller de med växter trots allt.. jag har inte köpt en doppvärmare, men jag köpte en termometer och jag har konstaterat att med lampan på och pumpen igång så är det 24-25grader däri på dagtid!
och det är väl en ganska bra temp? jag har doppvärmaren i det andra akvariet inställt på 25 grader iaf
men under natten kanske det sjunker lite, tror dock inte att det gick under 22grader, men är det ett problem för en del fiskar? just nu så är det bara vanliga 15W glödlampor i lysramen då den är en gammal sådan, men tänkte beställa akvarieglödlampor som jag hittade på internet, någon som har nån erfarenhet av det? är alger det största problemet när man har dåligt ljus, eller mår fiskar också dåligt av det?
några tips på fina färgglada fiskar (gärna lite ovanligare) som trivs i ganska strömt vatten och som inte är så känsliga för temp. skiftningar? jag ville ha microrasbora galaxy, men de ville visst ha stillastående vatten helst.. funderar på gaffelstjärtar! men ge gärna förslag!
hur håller man bäst borta nitrit i ett nystartat akvarie? använder nitrivec alltid när det är nystartat, men det blev nitrit i mitt andra kar efter någon månad ändå, och det är ju trist!
tack på förhand!
och det är väl en ganska bra temp? jag har doppvärmaren i det andra akvariet inställt på 25 grader iaf

några tips på fina färgglada fiskar (gärna lite ovanligare) som trivs i ganska strömt vatten och som inte är så känsliga för temp. skiftningar? jag ville ha microrasbora galaxy, men de ville visst ha stillastående vatten helst.. funderar på gaffelstjärtar! men ge gärna förslag!
hur håller man bäst borta nitrit i ett nystartat akvarie? använder nitrivec alltid när det är nystartat, men det blev nitrit i mitt andra kar efter någon månad ändå, och det är ju trist!
tack på förhand!
Kommentar