170, 120, 120, 60

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

170, 120, 120, 60

Hej jag undrar vad den exakta volymen av ett hörnakvarium med dessa mått skulle bli. har använt lite räkneprogram o så men det jag har svårt är att beräkna vinkeln på sidorna (120, 120) för att få ut ett exakt mått. en följdfråga är om detta akvarium skulle fungera BRA att ha en grupp på 6-8st diskusar, ca 10 lmalar, 7 praktbotior o eventuellt någon stimfisk!

/Mvh Oscar
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Det blir på 432 liter om inte jag räknat fel och det skulle funka kanon till de fiskar som du räknar upp om du skippar botiorna då de kan vara lite stressande för diskusen. Ett stim kardinaler eller rödmunstetror skulle sätta pricken över i det karet.
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• woodo
      • January 2007
      • 605

okej får se hur det blir.. funderar på att köpa ett ännu större direkt. måste ju bara hitta ett till rimligt pris också! ;P annars kan det nog lätt bli så att jag får i ordning det och sen får jag för mig att köpa ett 1000liters direkt efter hehe! om någon har några bra tips på var man kan köpa ett på 600-1000 liter välkommnas det också, helst då hörnakvarium men inget måste! skönt att höra att fiskarna skulle gå bra i det iaf. botiorna får vara kvar i 310l isåfall!

Kommentar

• _Lena_
        • June 2006
        • 1273

Om karet är en triangel är volymen: b*l*h/2=12*12*6/2=432liter

Om karet är en kvartscirkel är volymen: r*r*pi*h/4=12*12*3.14*6/4=678liter

Kommentar

• woodo
          • January 2007
          • 605

Lena, okej 678liter skulle ju fungera däremot 432 känns lite litet :/

Kommentar

• woodo
            • January 2007
            • 605

hur mycket tycker ni det är rimligt att betala för ett begagnat akvarium med dom måtten? inte i något toppskicks precis men inte slitet heller. med lysramp,pump,värmare osv.

Kommentar

• fredd
              • February 2007
              • 3360

svårt å säga, hörnakvarium å liknande brukar väl vara dyrare än "vanliga" (rektangulära) kar
              www.frfoto.tk

Kommentar

• woodo
                • January 2007
                • 605

börjar fundera lite på enbart zebraciklider + malar... frågan är då om zebrorna skulle attackera malarna :/

Kommentar

• woodo
                  • January 2007
                  • 605

aja får väll se om jag får ett vettigt pris eller så! 1700 verkar det bli iaf.. då är det dock innerfilter. men med tillhörande bord, grus, värmare(jäger),lysrörsarmatur med heltäckande lock!

Kommentar

Arbetssätt...