Förslag på "roliga" fiskar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

Förslag på "roliga" fiskar?

Hej igen allihopa!

Verkligen bra forum det här! Massor med hjälp har jag fått!

Nu har jag börjat fundera på fiskar till mitt 250-liters akvarium. Jag är helt öppen till allt - från biotop eller bara ciklider till ett "vanlgt" nybörjarsällskapsakvarium! det får inte vara för svårt bara, jag är ju totalnybörjare...

Det som är viktigt är att fiskarna är roliga att titta på och att det händer mycket så att min 6-åring tycker det är roligt också!

Så - kom med förslag på lite olika befolkningar ni tror skulle passa för att underhålla oss!

Tack på förhand!

/Mamman
  • smrf
    • June 2006
    • 21

Ursprungligen postat av Mamma_och_Simon
    Hej igen allihopa!

Verkligen bra forum det här! Massor med hjälp har jag fått!

Nu har jag börjat fundera på fiskar till mitt 250-liters akvarium. Jag är helt öppen till allt - från biotop eller bara ciklider till ett "vanlgt" nybörjarsällskapsakvarium! det får inte vara för svårt bara, jag är ju totalnybörjare...

Det som är viktigt är att fiskarna är roliga att titta på och att det händer mycket så att min 6-åring tycker det är roligt också!

Så - kom med förslag på lite olika befolkningar ni tror skulle passa för att underhålla oss!

Tack på förhand!

/Mamman
    Hej! Är också nybörjare. Jag köpte ett stim med kardinaltetror och de är ganska roliga att titta på när de simmar fram och tillbaka och jagar varandra.

Kommentar

• *Ulrica*
      • June 2006
      • 682

hm...

I min bok står det att Kardinaltetror är väldigt känsliga så jag vet inte om jag vågar börja med en sån fisk....

Jag vill gärna ha nåt stim med små fiskar men hellre någon som är enfärgad och inte så "skrikig". Jag gillar bäst fiskar som är vita-silvriga-gråa... och så rosa förstås....

Kommentar

• Opus
        • January 2006
        • 1014