Kritik på min nya damm (bild)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shootermicke
    • September 2007
    • 146

    Kritik på min nya damm (bild)

    Senast redigerad av Shootermicke; 23 September 2007, 21:48.
  • Shootermicke
    • September 2007
    • 146

    #2
    En bild på min relativt nystartade damm. Fler och bättre bilder finns vid intresse. Skriv gärna och berätta vad ni tycker om min skapelse =)

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Fan vad läckert med damm, ser fram emot nästa sommar när jag skall gräva min egen.
      Spontan reflektion kring din damm: lite mer växter kanske?
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av Shootermicke
        En bild på min relativt nystartade damm. Fler och bättre bilder finns vid intresse. Skriv gärna och berätta vad ni tycker om min skapelse =)
        Du kan inte sätta in fler bilder skulle vara roligt att se några till
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • C.Ciklid
          • February 2005
          • 12055

          #5
          Det ser lite mystiskt ut under kvällstid, som bilden är tagen. Ser nästan ut som en skogskälla. Kompletera med en fantasy staty skulle se riktigt fränt ut.

          //Camilla
          De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Ursprungligen postat av Azur
            Fan vad läckert med damm, ser fram emot nästa sommar när jag skall gräva min egen.
            Spontan reflektion kring din damm: lite mer växter kanske?
            Har du nu ordnat med redskap för att förgylla skogslivet
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Shootermicke
              • September 2007
              • 146

              #7
              Jag har numera fullt med flytväxter i dammen. Har nya bilder och även några filmsnuttar på dammen, måste bara lära mig hur man lägger in dem här. Har tagit bilder från första spadtag till färdigt resultat (någorlunda). Skulle gärna vilja dela med mig av dem, men vet inte riktigt hur jag skall gå till väga...

              Tack för era kommentarer!

              Mvh Micke

              Kommentar

              • C.Ciklid
                • February 2005
                • 12055

                #8
                Ett tips.

                Klicka på produkter, i översta fältet klickar du på drakaprylar. Drake M263 tycker jag var snygg och tror skulle kunna platsa rätt bra vid din damm.

                //Camilla
                De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                Kommentar

                • mongoloj
                  • August 2006
                  • 125

                  #9
                  Du måste vara guldmedlem för att kunna lägga in bilder. Filmsnuttar får du lägga in via youtube eller något Grymt snygg damm!
                  Min zoon:
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1419385

                  Kommentar

                  • Shootermicke
                    • September 2007
                    • 146

                    #10
                    Ursprungligen postat av mongoloj
                    Du måste vara guldmedlem för att kunna lägga in bilder. Filmsnuttar får du lägga in via youtube eller något Grymt snygg damm!
                    Tackar =)...Den gamla roten var ett helvete att slita upp med bara händerna och de större stenblocken var inte så kul att baxa hem, men jag tycker att det blev ganska bra.

                    Då återstår bara frågan, har man råd att bli guldis? Man kanske kunde lägga upp fler bilder genom att låta dem ligga uppe på någon annan sida, någon som har något bra tips?

                    Kommentar

                    • Loelle
                      • July 2007
                      • 623

                      #11
                      Ursprungligen postat av Shootermicke
                      Tackar =)...Den gamla roten var ett helvete att slita upp med bara händerna och de större stenblocken var inte så kul att baxa hem, men jag tycker att det blev ganska bra.

                      Då återstår bara frågan, har man råd att bli guldis? Man kanske kunde lägga upp fler bilder genom att låta dem ligga uppe på någon annan sida, någon som har något bra tips?
                      Jag lägger upp alla mina bilder på http://www.zoonen.com/. Det är gratis och sen är det bara att länka bilderna hit.
                      Lelle
                      "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

                      Kommentar

                      • Azur
                        • March 2003
                        • 12946

                        #12
                        Ursprungligen postat av stene
                        Har du nu ordnat med redskap för att förgylla skogslivet
                        Jajamensan. Hade beställt en hyr-röjsåg modell större från Cramo, men när jag skulle hämta ut den idag hade de lånat ut den.

                        Sen åkte jag runt på varenda bygghandel i Täby med omnejd, och, jajamensan, den jäkla Partnern var nedsatt 900:-. Så den blev det. Efter helgen vet jag om det var pengar i sjön eller om den i alla fall duger att rensa älggräs med.

                        Har du tips om var man kan få tag i ett tomt oljefat, förresten? Förre ägaren har lämnat en rishög stor som en majbrasa på tomten, och jag funderar på hur jag skall kunna elda upp den utan att förstöra marken. Jag tänkte att ett oljefat upp-pallat på ett par tegelstenar och med några lufthål i botten borde funka bra för att elda ris.

                        Har beslutat lägga dammen vid stenpartiet på tomten, inte ute på gräsområdet, trots att det är norrläge. Det kommer att bli väldigt snyggt, stenpartiet är som gjort för en damm, men jag misstänker att det är lika mycket sten i backen, plus att ett stort videsnår måste bort = det blir inget nöje att gräva. Men ingenting är ju nånsin enkelt här i världen.
                        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                        Kommentar

                        • Aircut64
                          • July 2007
                          • 1207

                          #13
                          Vad har du för fiskar där i då ?

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            #14
                            Ursprungligen postat av Azur
                            Jajamensan. Hade beställt en hyr-röjsåg modell större från Cramo, men när jag skulle hämta ut den idag hade de lånat ut den.

                            Sen åkte jag runt på varenda bygghandel i Täby med omnejd, och, jajamensan, den jäkla Partnern var nedsatt 900:-. Så den blev det. Efter helgen vet jag om det var pengar i sjön eller om den i alla fall duger att rensa älggräs med.

                            Har du tips om var man kan få tag i ett tomt oljefat, förresten? Förre ägaren har lämnat en rishög stor som en majbrasa på tomten, och jag funderar på hur jag skall kunna elda upp den utan att förstöra marken. Jag tänkte att ett oljefat upp-pallat på ett par tegelstenar och med några lufthål i botten borde funka bra för att elda ris.

                            Har beslutat lägga dammen vid stenpartiet på tomten, inte ute på gräsområdet, trots att det är norrläge. Det kommer att bli väldigt snyggt, stenpartiet är som gjort för en damm, men jag misstänker att det är lika mycket sten i backen, plus att ett stort videsnår måste bort = det blir inget nöje att gräva. Men ingenting är ju nånsin enkelt här i världen.
                            En tunna får du garanterat gratis i ett industriområde nån stans dem har hydralolja i dem flesta sen när den är tom så tar dem bara plats på stället,det var så jag fick min gratis men den rostar sönder efter ett tag men den är bra så länge det håller.
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Kramfors
                              • January 2003
                              • 7265

                              #15
                              Azur har du ingen altan eller uteplats du kan ha dammen vid?
                              http://www.kramforskoi.com/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...