Hur håller man fåglarna borta från dammen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #16
    Går dom ner i halsen är det mat enligt hägern själv. Fiskarna kan få skador efter hägerhugg dessutom.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • saltbiff
      • December 2006
      • 607

      #17
      Som tur var hann hägern inte få tag i nån fisk...Det var min lillebror som tidigt en morgon skrämde bort den när han gick nerför trappan..(dammen är nästan nedanför trappan) Hägern vart jätterädd å rivstartade iväg...Brorsan vart också paff...Hägrar är rätt stora på nära håll Men vem vet,hade inte brorsan skrämt den hade den nog flygit iväg med ett par guldfiskar i magen..

      5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #18
        Jag menade en låtsas Häger i naturlig storlek
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • classekoi
          • March 2007
          • 325

          #19
          svärmor

          usch svärmor vid dammen jämt skulle inte vara så kul!!!!!!!!!!!!! en plasthäger funkar ganska bra har jag hört dock inte mot ungfåglar de har inte fattat det här med revir

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #20
            Ursprungligen postat av classekoi
            usch svärmor vid dammen jämt skulle inte vara så kul!!!!!!!!!!!!! en plasthäger funkar ganska bra har jag hört dock inte mot ungfåglar de har inte fattat det här med revir
            Men tar ungfåglar fiskarkanske det beror kanske vad det är för fåglar
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Kramfors
              • January 2003
              • 7265

              #21
              http://www.kramforskoi.com/

              Kommentar

              • Oliver
                • September 2005
                • 52

                #22
                Tack för alla tips. Skall försöka hitta en återförsäljare till något av alla de förslag som kommit. Kom precis på att det förmodligen är skatorna som tar våra fiskar. De tog en jättefin stor guldfisk alldeles nyss. Den var så stor så de kunde inte flyga iväg med den utan hackade ihjäl den på gräsmattan bredvid dammen. Nu är måttet rågat - något måste göras.

                Kommentar

                • Metalmaid
                  • September 2006
                  • 815

                  #23
                  En fejkad katt kanske kan funka?

                  En nödlösning är ju sånt blått rutigt nät som man lägger över land för att förhindra att fåglar käkar.
                  Hare bäst...och simma lugnt
                  Besök gärna nått av mina nystartade forum:
                  http://mariahalsoforum.forum24.se/
                  http://www.helpdesken.forum24.se/

                  Kommentar

                  • Oliver
                    • September 2005
                    • 52

                    #24
                    Vi har 3 st väldigt naturtrogna låtsaskatter vid dammen. Skatjä....na verkar fatta att det inte är riktiga katter. Är det ok med nät över dammen? Jag är rädd att fiskarna fastnar när de hoppar.

                    Kommentar

                    • Oliver
                      • September 2005
                      • 52

                      #25
                      Måste bara tillägga att jag fick tips från en granne att sätta upp en låtsas-uggla som finns att köpa på jaktaffärer. Hittade en jättefin naturtrogen uggla som skulle passa bra. Frågade i alla fall innan vi betalade, vad man egentligen har ugglorna till i jaktsyfte. Jo, att locka till sig skator! Alltså inte att skrämma bort skatorna. Tur att jag frågade annars har det blivit ännu värre.

                      Kommentar

                      • VioXiD
                        • April 2007
                        • 266

                        #26
                        Lånar tråden lite:
                        Om man ska ha röd örade vattensköldpaddor är fråglar då ett problem eller skyddar deras skal tillräckligt?
                        28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          #27
                          Är sköldpaddorna inte småttingar funkar det. Skator och kråkor är ju lite nyfikna av sig. Men glöm inte att dom kan vara duktiga på att rymma.
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          Arbetssätt...