vilken växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #46
    Ursprungligen postat av Erik...
    Jag kan ha missuppfattat det, men det är inte omöjligt att Narii tyckte det började lukta mytomati i tråden, och därför skojade lite.

    Det finns orkidéer man kan ha som akvarieväxter:
    Nicht nur Fische, sondern auch Wasserpflanzen gehören in ein schönes Aquarium. Es sind die Pflanzen, die das Becken optisch aufwerten und die zudem eine


    Men jag känner inte till någon art som blommar när de växer helt under vatten, dock ska arten jag länkade till kunna föröka sig vegetativt även när den växer helt under vatten.
    har inte läst, men den arten du länkade till är en sumporkidee, även om den kan vara under vattnet. så trivs bättre att växa som sumpväxt.

    Kommentar

    • Erik...
      • May 2006
      • 1459

      #47
      Ursprungligen postat av Flaxss
      har inte läst, men den arten du länkade till är en sumporkidee, även om den kan vara under vattnet. så trivs bättre att växa som sumpväxt.

      Vill man ha den som akvarieväxt så är det fullt möjligt, även att föröka den.

      De flesta, om inte alla arter av Anubias, Bacopa, Hygrophila, Echinodorus, Microsorum, till exempel, det finns många fler, är lättare i annan miljö än i akvariet, men vill jag ha dom i akvariet och dom funkar där, så har jag det.

      Kommentar

      Arbetssätt...