Kan nån vara snäll att identifiera denna växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    #16
    Ursprungligen postat av Bowman
    Jag har en liten en som är lite rödaktig, vet inte vad det är för nån dock.
    Kolla in "akvarieinfosida" om du har lust, den syns nog på den stora helakvariebilden..

    Äh kollade nu, man ser inte den så bra.
    Nej det var svårt men skulle kunna vara nån cryptocoryne. (en väldigt chans artad gissning)
    Jo många gröna växter är med vackert, man kan "setuppa" ganska så bra med olika nyanser i grönt med. Taiwanmossa ihop med Riccia är grymt snyggt. Men nu blev det lite mycket OT!

    Kommentar

    • Bowman
      • December 2008
      • 1318

      #17
      Ursprungligen postat av Anettejt
      Nej det var svårt men skulle kunna vara nån cryptocoryne. (en väldigt chans artad gissning)
      Jo många gröna växter är med vackert, man kan "setuppa" ganska så bra med olika nyanser i grönt med. Taiwanmossa ihop med Riccia är grymt snyggt. Men nu blev det lite mycket OT!
      Det är natt då skall det OT:as..

      Kommentar

      • Markus1984
        • November 2008
        • 2606

        #18
        Ursprungligen postat av Anettejt
        Ja din ser ut att vara i bra kondition, dock blir jag alltid lite misstänksam till att en växt slänger ut så mycket luftrötter, det kan vara begynnelse till näringsbrist.
        Matar med PMDD och EC. från ett skott på c:a 5cm som jag fick av min bror har det blivit c:a 6 plantor med en höjd på c:a 50cm...

        Kan det fortfarande vara näringsbrist?
        Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #19
          Rosanervig polysperma e skitfin att ha i en liten grupp om 7-10 plantor som växer upp i karet
          Väntar själv på nyinförskaffning av den.
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • KoiKe
            • March 2008
            • 331

            #20



            Polysperma...ger varken Co2 eller näring.... växer nån cm om dagen minst...

            Nån vecka senare


            Kommentar

            Arbetssätt...