växter på nätet eller postorder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stalnacke
    • March 2006
    • 5

    växter på nätet eller postorder

    Jag undrar om det finns någon/några butiker där man kan köpa växter antingen på nätet eller postorder jag vet att det för många år sedan slutet på 80talet fanns några byútiker som sålde växter via postorder men tyvärr kommer jag inte ihåg vad dom hette.
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    #2
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • Bowman
      • December 2008
      • 1318

      #3
      Tradera finns det i mängder, Sen kanske plantswap.se eller vad den heter, inte säker på om det säljs växter där eller hur det funkar dock.

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        plantswap.se säljs det otroligt mycket växter på, till ett extremt bra pris. Riktig kanonsida.

        Köpte en enorm potion av Blyxa Japonica (kanske 3-4 ggr så mycket som man får från affär) för endast 50 kr där.

        Kommentar

        • Skiren
          • December 2005
          • 749

          #5
          På Plantswap är vi privatpersoner som säljer/byter/skänker växter till varandra. Annars är nog aquawarehouse det ända svenska alternativet idag.
          http://skiren.blogspot.com

          Kommentar

          • MattiasC
            • September 2007
            • 98

            #6
            Om det är vissa specifika växter du är ute efter kan säkert din lokala zooaffär/akvarieaffär beställa hem.
            Jag har gjort så hos min lokala affär och fick beställa vad jag ville ur deras beställningssortiment.

            Kommentar

            • Skiren
              • December 2005
              • 749

              #7
              Japp det brukar också gå bra. Men oftast vill de att man ska beställa ganska mycket för att det ska vara lönt för dem.
              http://skiren.blogspot.com

              Kommentar

              • stalnacke
                • March 2006
                • 5

                #8
                Tack för alla svaren det är ett fantastiskt bra forum det här för oss nygamla akvarie ägare

                Kommentar

                • MattiasC
                  • September 2007
                  • 98

                  #9
                  Ursprungligen postat av Skiren
                  Japp det brukar också gå bra. Men oftast vill de att man ska beställa ganska mycket för att det ska vara lönt för dem.
                  Nja. Dom beställer ju ändå växter så det kostar dom ju inget extra att beställa just dom sorter som du vill ha.
                  Dock kan vissa leverantörer ha som krav att man måste beställa minst 5st av varje växt... Kanske det du menar inser jag nu

                  Kommentar

                  • iknor
                    • February 2009
                    • 59

                    #10
                    Ursprungligen postat av MattiasC
                    Nja. Dom beställer ju ändå växter så det kostar dom ju inget extra att beställa just dom sorter som du vill ha.
                    Dock kan vissa leverantörer ha som krav att man måste beställa minst 5st av varje växt... Kanske det du menar inser jag nu
                    Men om du nu vill ha 2 stycken av en viss sort, kan då inte djuraffären köpa hem 5 stycken, och spara 3 till framtida kunder? :S

                    Skitdålig butik annars, enligt mig

                    Kommentar

                    • Flaxss
                      • November 2008
                      • 1718

                      #11
                      problemet är ju att en del växter säljer inte, bara för man vill ha 1-2st av just den växten menas ju inte att den går att sälja som smör. vilket blir att då står dom där så grant med 3-4växter som ingen vill ha.

                      Kommentar

                      • HenkeP
                        • January 2009
                        • 886

                        #12
                        Ursprungligen postat av Flaxss
                        problemet är ju att en del växter säljer inte, bara för man vill ha 1-2st av just den växten menas ju inte att den går att sälja som smör. vilket blir att då står dom där så grant med 3-4växter som ingen vill ha.

                        Då säger du att du kan ta dom till rabatterat pris..

                        Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                        Kommentar

                        Arbetssätt...