VAd är andmat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #16
    Ursprungligen postat av NIC
    Stoppa ALDRIG detta ogräs i karet, du blir aldrig av med skiten!!
    så hemskt är det inte, jag hade ett lock förut i karet för några av mina fiskar gillade det men efter att bestämt mig att göra av med andmaten håvade jag upp allt och sen vart jag av med det för gott, tog väl ca 5minuter att håva upp och sen syntes aldrig igen.

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #17
      Det är alldeles utmärkt mat till silverhajen och dom andra som verkar tycka om växter.
      Jag låter det växa i ett kar och flyttar över det till silverhajen och dom andra och vips är den mesta andmaten borta.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Marisch
        • June 2006
        • 370

        #18
        Ursprungligen postat av solis
        Det är alldeles utmärkt mat till silverhajen och dom andra som verkar tycka om växter.
        Jag låter det växa i ett kar och flyttar över det till silverhajen och dom andra och vips är den mesta andmaten borta.
        Det visste jag inte. Att silverhajen gillar det. Bra tips om jag skulle få in nåt sånt igen. Sen är det väl en smaksak om man vill eller inte vill ha andmat. Det är väl upp till var och en.
        720 liter160 liter102 liter54 liter

        Kommentar

        • Jenny054
          • May 2007
          • 920

          #19
          *hehe* Min 375:a var FULL med andmat, så skaffade jag 4 slöjstjärtar som gavs bort.
          Dagen efter hade jag ingen andmat kvar. ALLT var rensat.. I burken simmade det 4 mycket tjocka och nöjda golfbollar kan jag tala om.
          The fish is jumping.....
          Bloggen:
          http://aquastyle.blogspot.com/
          Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

          Kommentar

          • Markus1984
            • November 2008
            • 2606

            #20
            Jag har nog aldrig tänkt på att det är andmat man sett i små sjöar och dammar runt om...hmm...ska tänka på det nästa gång jag ser nån i sommar...men det kanske i finns så mkt sådant i Västmanland?
            Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

            Kommentar

            • Vandal
              • January 2006
              • 1655

              #21
              jag blev av med min andmat med en ytvattenrenare och en filterpåse efter pumphuvudet...

              Det är ett sabla OGRÄS! ska man ha flytväxter är det bättre att skaffa en sort som går hålla efter... Salvinia natans och Azolla caroliniana är bättre alternativ...
              over and out /Petter
              Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

              http://saltvattenvandal.blogspot.com/

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                #22
                Ursprungligen postat av Jenny054
                *hehe* Min 375:a var FULL med andmat, så skaffade jag 4 slöjstjärtar som gavs bort.
                Dagen efter hade jag ingen andmat kvar. ALLT var rensat.. I burken simmade det 4 mycket tjocka och nöjda golfbollar kan jag tala om.
                Det måste varit fina golfbollar du hade hihi
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • Krax
                  • December 2005
                  • 1329

                  #23
                  Ursprungligen postat av Markus1984
                  Jag har nog aldrig tänkt på att det är andmat man sett i små sjöar och dammar runt om...hmm...ska tänka på det nästa gång jag ser nån i sommar...men det kanske i finns så mkt sådant i Västmanland?
                  Jodå, era bönder har inte fattat att man måste skydda vattnet och inte plöja ända ner i vattendragen så det finns gott om övergödda vatten i Västmanland (Mälaren t ex). Andmat är naturlig i Sverige men inte i USA och gillar övergödda vatten. Den gillar absolut inte vågor så i Mälaren klarar den sig bara långt inne i vassen.

                  Skånska bönder är faktiskt mycket bättre på det där. Nu.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...