ljusförhållanden, dålig tillväxt och alger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björken
    • November 2005
    • 1174

    #16
    Tack, men det där verkar lite krångligt att räkna ut. Jag skulle behöva info om hur mycket av varje man ska ha till 0,5 l vatten, som det ibland brukar anges i har jag sett.

    Kommentar

    • Guest

      #17
      Ursprungligen postat av Björken
      Tack, men det där verkar lite krångligt att räkna ut. Jag skulle behöva info om hur mycket av varje man ska ha till 0,5 l vatten, som det ibland brukar anges i har jag sett.
      Fast det står i kalkylatorn hur du räknar ut det, både i gram och i tsk och du kan välja lösningsmängd.
      Längst ner står det även om densiteter...Brister din Engelska kanske?

      Kommentar

      • Björken
        • November 2005
        • 1174

        #18
        Nej, engelskan är det inga problem med, men jag tyckte ändå att det var lite krångligt.

        Kommentar

        • Guest

          #19
          Oki, men om du ger det lite tid så..
          Visst kan jag hjälpa dig med ett standard recept, men jag tycker det är bra att lämna viss info om vad man gör och varför.
          Därför är det bra att man själv får en inblick i doseringsmängderna.
          Samt vilka ppm man vill eller bör ligga på, samt att man sen inte ändrar dom på nån månad. Det är bara K2SO4 man kan mixtra med sen utan risker.

          Kommentar

          • defdac
            • January 2002
            • 12751

            #20
            Det var länge sedan jag googlade pmdd-recept, men här har du några stycken:


            Vad har du för ingridienser hemma?
            http://www.defblog.se

            Kommentar

            • Björken
              • November 2005
              • 1174

              #21
              Jo, men det borde väl vara betydligt enklare om man bara hade ett recept på hur man blandar en halvlitersflaska med varje och sen kan man ju ändå variera mängderna man doserar av de olika ämnena hur mycket man vill. Det spelar ju egentligen ingen roll om man ökar eller minskar doseringen genom att ändra koncentrationen i flaskan eller genom att ändra mängden man har i akvariet. Hade tidigare ett recept jag gick efter där koncentrationen skulle vara lagom för en tillsats av 10 ml/ 100l akvarievatten.

              Kommentar

              Arbetssätt...