Inga växter?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jerker_s
    • January 2007
    • 356

    #16
    Ursprungligen postat av Tropfrog
    Visst finns det sanningar. 2000 medlemmar på ciklid.org kan inte ha fel. Fiskarna klarar sig utmärkt utan växter.

    Sen kan jag skriva under på ditt mål, har ju den senste tiden jobbat med växtfilter för att minimera behovet av vattenbyten ganska så framgångsrikt.

    MEN, frågan gällde inte vad du eller jag tycker om växter och dess förhållande till design/vattenrening. Frågan gällde om fiskarna måste ha växter, att hävda det är en lögn. Sanningen är att så inte är fallet. Sen kan man ha vilka åsikter man vill om växter.
    MVH
    Magnus
    Hurvida det finns sanningar var kanske lite väl filosofiskt av mig att gå in på och kanske inte bör diskuteras här då det blir lite väl djup diskussion. Men vad jag ville säga var att ni båda troligtvis har rätt beroende på hur man vrider/ställer frågan, därav åsikter kommer med i bilden.
    Grundfrågan var ju ifall men BEHÖVER ha växter inte MÅSTE ha växter, därav jag skriver "beroende på pretantioner" och åsikter kommer ovillkorligt med i diskussionen.

    Mvh. Jerker
    Det finns ingen sanning, bara olika åsikter.

    M.v.h. Jerker

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #17
      OKI, filosofiskt sätt har du helt rätt.

      Så för att förtydliga mitt svar så måste man inte ha växter till några fiskar om målet är att de skall överleva, må bra och föröka sig.

      Om målet är att ha fiskarna med växter så är det onekligen så att man både måste och behöver växter.
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      Arbetssätt...