Dölja doppvärmare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LinneaHYLK
    • October 2006
    • 206

    Dölja doppvärmare?

    Min doppvärmare och min pump sitter brevid varandra, så växterna som står framför virvlar omkring lite och döljer därför inte helt. Pumpen är liten å smidig å syns inte särskilt mycket, doppvärmaren däremot vill jag "få bort".

    Kan man linda javamossa eller annan snygg växt runt doppvärmaren?
    Hur ska man fästa den i så fall å vilken växt fungerar bäst?
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    #2
    Vad jag har förstått så måste man inte ha doppvärmaren vertikalt. Du kanske kan ha den lite halvliggande, då syns den kanske mindre?

    Jag vet inte, men jag tror inte du ska linda någon växt runt, det borde ju vara rätt varmt på själva doppvärmaren...

    Kommentar

    • LinneaHYLK
      • October 2006
      • 206

      #3
      Hmm, nä, det är ju sant förståss. Går det i så fall att lägga den ner precis ovan botten å dölja den med en rot framför?

      Kommentar

      • tulle89
        • March 2006
        • 1183

        #4
        Jo om det är en dränkbar doppvärmare så är det ett alternativ.

        Det ser man genom att det står linjer utsatta för minigräns resp. maxgräns med vatten. Är där ingen maxgräns så brukar de vara helt vattentäta. Men annars kan man fråga tillverkaren eller andra som har likadan om den funkar och dränka.

        EDIT-- Haha satan vilken tuff form på kamphaneburken!

        //MVH Tulle
        Senast redigerad av tulle89; 06 November 2006, 22:08.
        Med Vänliga Hälsningar Tulle

        Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

        Kommentar

        • LinneaHYLK
          • October 2006
          • 206

          #5
          Hmm, är en jäger, tror den är helt doppvänlig, ska gå å ta mig en kik...

          Jepp, den är snygg, men i minsta laget, han är dock nöjd å bygger skumbo som bara den, ska väl få annat bo så småningom.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Några jättevalisneria framför doppvärmaren kommer att dölja den efter ett litet tag när de fått fart .
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            Arbetssätt...