Flytväxter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    Flytväxter

    Jag köpte några flytväxter för att dämpa ljuset något.
    Men de kör bara runt runt och sen lägger de sej i en hörna o utefter kanten. Det blir inte mycket dämpning av det.

    Har ni nåt tricks att få dem att verkligen ligga mer centralt? Det finns tyvärr inga höga växter de kan "landa" på ännu. Så det är väl hopplöst antar jag.

    Tips, någon??

    Mina bilder
    Min zoon
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Jag har aldrig gjort det, men jag har funderat på att göra en flytring åt flyväxter som jag då tänkt skulle hållas på plats med fiskelina. Flytringen hade jag då tänkt skulle bestå av slang som bildar en komplett cirkel.

    Det finns motsvarande i flytande plast för försäljning av flytväxter, men jag har inte sett dem i Sverige än, dom tror jag har flera olika förankringalternativ.

    Kommentar

    • svea
      • February 2005
      • 2476

      #3
      Aah, det låter ju inte så dumt. Man kanske skulle fundera ut nåt i den stilen. Fint med en liten idé bara. Tack.

      Du har alltså samma problem?

      Mina bilder
      Min zoon

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Med tiden kommer de att täcka hela ytan.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • svea
          • February 2005
          • 2476

          #5
          Nja, vet inte det precis. Jag rensar rejält för att behålla lagom. Men jag vill att dom ska ligga lite mer centralt. Det är inte andmat.

          Mina bilder
          Min zoon

          Kommentar

          • Erik...
            • May 2006
            • 1459

            #6
            Hehe, nej jag har inte riktigt samma problem, jag har bara funderat på att använda tekniken i speciella situationer, jag känner till att flytväxter gärna "fastnar" i märka hörn. De flesta flytväxtarter kan växa extremt fort, särskilt om de får bra med ljus, så länge de inte kommer så nära belysningen att de bränns.

            Kommentar

            • MagicFingers
              • November 2003
              • 3136

              #7
              ta bort vattenstrålen från vattenytan......
              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

              Nunc Est Bibendum

              Kommentar

              Arbetssätt...