CO2,Mäsk,PMDD->Erfarenheter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #16
    Fiskarna är det sällan/aldrig något problem med i samband med gödning (om man inte slänger i hela påsen då möjligtvis ).
    Däremot kan ju alg risken vara större eller mindre vid exprimenterande, men jag skulle påstå att just K och Mg inte ger någon överhängande risk för algexplotion.
    Jag föreslår ändå att du inte exprimenterar för mycket innan du vet om det verkligen behövs. Speciellt K brist är ofta lätt att identifiera iaf på snabbväxande växter.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • noggy
      • March 2006
      • 18

      #17
      Ursprungligen postat av heeke
      Fiskarna är det sällan/aldrig något problem med i samband med gödning (om man inte slänger i hela påsen då möjligtvis ).
      Däremot kan ju alg risken vara större eller mindre vid exprimenterande, men jag skulle påstå att just K och Mg inte ger någon överhängande risk för algexplotion.
      Jag föreslår ändå att du inte exprimenterar för mycket innan du vet om det verkligen behövs.
      Ok, tack. Jag ska nog inte experimentera så mycket innan jag vet som du säger.

      Ursprungligen postat av petnym
      Du kan ju köpa hem lite K2SO4 och MGSO4, och sen när du fått ordning på din gödningsregim så kan du ju testa om du ser någon skillnad på dina plantor om du tillsätter extra K och Mg.
      Vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig att se för förändringar på växterna?

      Ursprungligen postat av heeke
      Speciellt K brist är ofta lätt att identifiera iaf på snabbväxande växter.
      Dom små gula knappnålshålen som defdac nämnde tidigare?

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #18
        Ser du inget "fel" på växterna så behöver du inte ändra på gödningen.
        Börjar man hitta fel som tex små små hål i bladen så får man fundera på vad som saknas, i nämnda fall K
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...