Är det värt att skaffa CO2?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #16
    Min första växtbalja var ett Juwel-110. I det monterade jag ett extra rör i framkant. 3*18W blev helt perfekt.

    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #17
      Ursprungligen postat av oveb
      Min första växtbalja var ett Juwel-110. I det monterade jag ett extra rör i framkant. 3*18W blev helt perfekt.

      http://www.guldfisken.se/beta/catalo...3205272eaf5af9
      ja har oxå funderat lite på o skaffa de , men ja vet inte om det är värt pengarna. det inte va de kostar till mitt men..
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • strömberg
        • February 2006
        • 2

        #18
        men e där vita kan väl inte vara så bra på att reflektera ljuset. kolla med återförsäljare av juwel om det verkligen skall se ut så för det gör det inte på mitt 240. Herkules zoo har stort utbud på reservdelar och tillbehör av juwel kolla med dom. www.herkuleszoo.se
        Strömberg

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #19
          Varför pratas det så mycket lysrör när frågan var om det var någon mening att skaffa CO2.
          Det är det "alltid", oavsätt ljusmängd. Har man mycket ljus så krävs det CO2 för att det ska fungera.
          Vid lägre ljusmängd blir CO2 beovet lägre.
          Själv kör jag med Mäsk-CO2 i min 450l balja, dvs det blir inte så mycket men ett litet tillskott är det allt.
          Jag har 0.24W/l oreflekterat aquarell/aquastar ljus och visst märks det skillnad med den lilla CO2 jag tillför.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...