Vad är det för liten växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kek
    • October 2004
    • 95

    Vad är det för liten växt?

    Hej alla växtexperter!

    Jag har fått tag i en liten söt växt som jag undrar vad det är för något. Jag har tyvärr ingen bild, så jag förstår att det kan vara svårt, men jag ska försöka beskriva den. Den är för det första pytteliten, inte högre än en cm! Ljusgrön, med små runda blad på ett kort skaft och korta rötter. De små plantorna är individuella. Kan någon lista ut vad det kan vara, och isåfall ge mig något tips på hur jag ska sköta om den. Jag är orolig att den inte ska trivas i min sand eftersom den har så minimala rötter. Vill den ha fin sand? Ska den sitta på en rot?
    /Karin
    Senast redigerad av kek; 29 December 2005, 08:50.
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Låter som Glosso (Glossostigma elatinoides)
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • kek
      • October 2004
      • 95

      #3
      Jo, det ser ut att stämma. Har du några skötseltips?

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Har inte haft den själv, men mycket ljus, CO2 och PMDD-gödning är nog det som gäller.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Kom på att jag visst haft Glosso, men jag lyckades inget vidare. Jag har nog för lite ljus och för lite CO2.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...