Javamossa på rot, hur?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • psandstr
    • October 2005
    • 137

    Javamossa på rot, hur?

    Hej,
    Jag var inne i en zoobutik härom dagen och såg att de hade väldigt snygga rötter som var bevuxna med javamossa el. liknande, de var liksom helt övervuxna med mossa, jämt och fint.

    Problemet var att de kostade på tok för mycket enligt min mening så därför undrar jag om någon vet hur/om man kan åstadkomma något liknande själv?

    MVH/ Per
  • sockerconny
    • October 2004
    • 2349

    #2
    Linda in, eller om du så vill, knyt fast javamossan med tunn nylon/fiskelina på en rot eller sten.

    I sinom tid så växer det fast. Det är iofs inte gjort på ett par veckor, men ha tålamod!!

    Kommentar

    • heljis

      • June 2003
      • 1150

      #3
      Javamossa + rot + fiskelina. Klart!

      Funkar även med zoopets forum + fråga + sök, eftersom frågan har varit uppe tidigare och det diskutterades då flera olika lösningar.
      Martin Heljedal

      They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

      Kommentar

      • psandstr
        • October 2005
        • 137

        #4
        Tack för hjälpen,

        Jag gjorde en sökning på javamossa och fick några hundra träffar....
        Jag läste igenom några av dessa men kom inte fram till någon enklare metod.

        Fiskelina och veva fast javamossa strå för strå är ju ett evighetsarbete, frågan är om det finns något enklare sätt (tips på sökväg)?

        Dessa rötter i butiken är väl knappast "handlindade" eller??

        MVH/ Per

        Kommentar

        • cryptomarko
          • August 2005
          • 181

          #5
          Ursprungligen postat av psandstr
          Tack för hjälpen,
          Fiskelina och veva fast javamossa strå för strå är ju ett evighetsarbete, frågan är om det finns något enklare sätt (tips på sökväg)?
          MVH/ Per
          Du behöver ju inte linda strå för strå för att det ska bli bra. När jag köpte javamossa så fick jag den som en liten kudde(10*10cm). Den satte jag på en sten och lindade fast den med några varv fiskelina. Självklart såg det konstigt ut i början, mattan var ojämn och man såg fiskelinan men, med tiden har det blivit en liten fin kudde som döljer linan...
          /Markus
          18 år

          www.cryptomarko.webb.se

          Kommentar

          Arbetssätt...