Någon som är intresserad av samköp av växter från Aquasabi...? (Så dyr frakt...)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bambikill
    • August 2014
    • 384

    Någon som är intresserad av samköp av växter från Aquasabi...? (Så dyr frakt...)

    Finns det någon - eller ännu hellre; NÅGRA - som är intresserade av att samfrakta från Aquasabi i Tyskland?

    Jag är så trött på att inte få tag i vad man vill i Sverige, men fraktsummorna till Sverige är ju hisnande... 15 €.
    Jag kunde accepterat det om det rörde sig om något i stil med... en cykel. Men 150 spänn för att kanske köpa ett par plantor, känns idiotiskt.

    Förr eller senare beställer jag väl antagligen ändå, eftersom vissa arter helt enkelt inte finns på andra håll. Rotat på ebay och fick tag i några Bucephalandra som inte finns här, men vissa är svåra även där...


    Men det hade ju varit guld om någon annan ville slå ihop sig och därmed få ner det löjliga priset lite grann...


    Bor man nära varandra är det ju helt gratis att leverera sinsemellan - men även om man dels betalar en del av frakten från Tyskland och sen skickar inom Sverige (den som tar emot dem får ju då skicka vidare) kommer man ändå undan mycket billigare än att beställa ensam för 15 €...
    Det vore avsevärt mycket trevligare att köpa fler växter för pengarna, än att lägga det på postavgifter...
    (Jag finns i Helsingborg, för övrigt).


    Har gjort såhär förr, både med foder och växter och annat. Så jag tänkte att jag kollar om någon är sugen Ju fler man är, desto billigare frakt blir det ju per skalle
    Jag är 100 % pålitlig och litar även på andra, så jag är inte orolig för att inte få vad man beställt även om andra tar emot det
Arbetssätt...