växer glest

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mirala
    • June 2015
    • 22

    växer glest

    Hej! Vad är felet här? Når inte ljuset fram eller är det dåligt med näring? Fel temp? Vet inte ens vilken växt det är så bara den informationen skulle göra mig glad : )
  • Deckard
    • February 2016
    • 50

    #2
    Den verkar stå i hörnet? flytta fram den lite mera centralt så den får mera ljus så blir den nog gladare. 22-24 Grader gillar de flesta växter

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Håller med Deckard - ljuset är alltid svagast i hörnen
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Mirala
        • June 2015
        • 22

        #4
        Ok, vet ni vad växten heter? Har ni förslag på annan växt som klarar mindre belysning och blir lite högre och buskig?

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ser lite ut som en Hygrophila difformis och den är inte speciellt ljuskrävande, men för att skjuta fart så krävs det förstås ljus. Så är det med de flesta växter som inte är ljuskrävande - sedan finns det förstås en del som Anubias som inte ens växer snabbt med rejält med ljus.

          Kanske skulle Ceratophyllum demersum klara dina krav lite bättre

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Mirala
            • June 2015
            • 22

            #6
            Tack för svar! Har hornsärv i andra bakre hörnet av akvariet som växer fint, trodde bara det skulle bli fint att variera lite med Hygrophilan : ) Men det får bli hornsärv i båda hörnen helt enkelt, roligast att ha rätt växt på rätt plats så att säga. Inget kul att försöka hålla efter nåt som växer halvdant. Tack för hjälpen : )

            Kommentar

            Arbetssätt...