Gröna trådalger vid nystart?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #16
    Ett tillägg gällande trådalger bara. Du har inte tillsatt något järntillskott eller så i burken? Järn triggar trådalgerna ordentligt. Så för egen del skulle jag kanske ta det lite lugnt med MiPlus med järn (som följer med Haacks PMDD) under de värsta trådattackerna.
    Ökar jag MiPlus får jag trådalger snabbt. Sänker jag, försvinner de snabbt. Sedan gillar Amanoräkorna trådalger. Rena gräsklipparna.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Robbs
      • December 2009
      • 242

      #17
      Ursprungligen postat av Bluewing
      Ett tillägg gällande trådalger bara. Du har inte tillsatt något järntillskott eller så i burken? Järn triggar trådalgerna ordentligt. Så för egen del skulle jag kanske ta det lite lugnt med MiPlus med järn (som följer med Haacks PMDD) under de värsta trådattackerna.
      Ökar jag MiPlus får jag trådalger snabbt. Sänker jag, försvinner de snabbt. Sedan gillar Amanoräkorna trådalger. Rena gräsklipparna.
      Jaså. Har inte det framför mig men är det bara miplus jag ska ta det lugnt med? De e väl de bruna medlet? Har kört fulldos av alla sorterna.
      The Flyfishing Man
      Stavar jag fel? Iphonens rättstavningsprogram.....

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #18
        Gröna trådalger vid nystart?

        Precis så skulle jag starta. Alternativt halv dos MiPlus. Blanda på 4 flaskor istället för 3 så blir det lättare att reglera sedan. Så att MiPlus blir i egen flaska. Har du för lite MiPlus får du snart brister istället.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Robbs
          • December 2009
          • 242

          #19
          Ursprungligen postat av Bluewing
          Precis så skulle jag starta. Alternativt halv dos MiPlus. Blanda på 4 flaskor istället för 3 så blir det lättare att reglera sedan. Så att MiPlus blir i egen flaska. Har du för lite MiPlus får du snart brister istället.
          Jaha. Jag har redan blandat flaskorna. 3st. Sänkte 1h till på ljuset igår och satt i mer växter. Kommer inte ihåg namnet men köpte någon väx som var alghämmande med.
          The Flyfishing Man
          Stavar jag fel? Iphonens rättstavningsprogram.....

          Kommentar

          • Robbs
            • December 2009
            • 242

            #20
            Har blivit lite mindre alger nu. Vet i te om jag ska göra vattenbyte nu? Snart en månad sen jag startade upp eller det kan trigga ännu mer?
            The Flyfishing Man
            Stavar jag fel? Iphonens rättstavningsprogram.....

            Kommentar

            Arbetssätt...