Växtnäring, hur ofta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nettan77
    • May 2012
    • 56

    Växtnäring, hur ofta?

    Har köpt växtnäring idag som heter Happy life - Happy plant. Doseringen e 5 ml per 100L vatten men de står inget om hur ofta man ska använda de så min fråga e om någon har en aning om hur ofta de ska användas?
  • bigtony
    • February 2012
    • 73

    #2
    1 gång i veckan

    Kommentar

    • Nettan77
      • May 2012
      • 56

      #3
      Ok, då får de bli efter vattenbytena då =) Tack för hjälpen!!

      Kommentar

      • bigtony
        • February 2012
        • 73

        #4
        jo de passar bra och göra de efter bytet varsegod

        Kommentar

        • Christer5

          #5
          När ditt Happy Life är slut bör du gå över til PMDD,den bästa gödningen och det växer så det knakar

          Kommentar

          • MonkanS
            • December 2011
            • 861

            #6
            Och PMDD köper du billigt här:
            Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
            http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

            Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

            Kommentar

            • rune.
              • October 2011
              • 37

              #7
              Jag rekommenderar pmdd också. Hadde happy life tidigare trodde inte att det skulle märkas sådan skillnad direkt på växterna.

              Rune.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13131

                #8
                För den late men som ändå lyckats få en tjock plånbok så tycker jag tropica aquacare är en bra näring! http://www.tropica.com/media/49634/1...ide_uk_web.pdf
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  #9
                  "PLANT NUTRITION liquid contains the most important nutrients for
                  healthy and sustained aquarium plant growth. PLANT NUTRITION liquid
                  does not however contain nitrogen (N) or phosphorus (P)"

                  Det är väl sådär, det verkar bannemig som att de fortfarande tror att alger triggas av nitrat och fosfater...

                  Alger gillar mig när jag skickar på karet en redig Ammonium-spik, eller när jag lakar ur vattnet totalt. Inte när jag göder med PMDD.


                  Edit: Läste vidare, det bör man göra. Det fanns ett + med i leken

                  "PLANT NUTRITION+ liquid contains all essential nutrients needed
                  including nitrogen (N) and phosphorus (P). PLANT NUTRITION liquid is
                  suitable for aquariums with many plants in relation to the number of fish,
                  where plants can lack N and P which otherwise would be supplied by fish
                  excrement and food remnants."
                  Senast redigerad av Mathias Nilsson; 26 June 2012, 23:38.
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13131

                    #10
                    Haha.. ja det är lätt att ibland dra en förhastad slutsats Det är bra att de har de har 2 alt! Jag som har ordentligt med fisk vill inte ha det extra tillskottet av nitrat och fosfor. Man bör vara väldigt aktsam med doseringen när man väljer plus alternativet och se till att ha ordentligt med växter som också har tillgång till ett riktigt bra ljus så de förbrukar makronäringen, annars så kan fiskarna fara illa.
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    Arbetssätt...