Svärdplantor som har blivit "trådiga" i kanten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Paalm
    • May 2012
    • 39

    Svärdplantor som har blivit "trådiga" i kanten

    Hej har nyligen satt i gång en gammal hobby igen och köpt ett akvarium dock inget stort utan Aquael hexa 60 L fick duga enligt sambon, vi har ingen direkt yta för något större.
    Har en ganska stor mopanirot, engelsk sjösten, och rätt så bra med växter, får inte plats med allt för många. Märker nu att något blad på min svärds-planta har fått lite trådiga kanter samt något hål här och där. Har 3 ancistrus malar samt två corydoras Julii, är det malarnas förtjänst att den blivit så eller är det dåligt ljus? eller näring. Det skall tilläggas att jag tillsätter växtgödning (happy life happy plant).

    Vore tacksam för någon info om hur man håller sina växter fina och om det är något uppenbart fel jag gör/gjort

    Tack på förhand
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    med största sannolikhet harf du bara gjort ett fel med blommorna.

    och det är att du har viftat med dom framför ancistrusmalar.

    för de flesta ancistrus är just svärdsplantor som att vifta med godis framför
    en grupp hungriga 7-åringar......dvs det blir ofta rena rama slarvsyltan när
    dom väl börjar äta.

    ibland kan högvärdigt malfoder, algtabletter, i kombo med zucchini, broccilistavar, etc etc
    få dom att sluta tugga blommor,,,,,men det är sällan....


    sedan kan man ju tycka att det är nog liiiiite galet att ha ancistrus, 3 st, i ett 60 liter.




    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Paalm
      • May 2012
      • 39

      #3
      Tack för ett snabbt svar. Okej ja maltableter har jag köpt och försöker få rutin att slänga i en halva (ganska stora) för att få dem att börja äta dem.
      Vad skall man göra för att få den "fin" igen, den är långt ifrån ful men jag anar ju hur den kan se ut :P, kommer den att "komma igen" ?

      Jaa jag tycker nog det med, i affären sa dem att jag skulle ha 3 st till ett 60 L. Funderar på att ge 1 till min kompis med ett större akvarie.

      Kommentar

      Arbetssätt...