Flytväxter till kamphane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av Cheshirecat
    någon Ancistrus.. den skulle tydligen bli max 13 cm..
    fanns så dåligt med räkor.. fanns bara körsbärsräkor och dom var snordyra...
    sen tänkte jag att skulle jag köpa sånna skulle det nog bara bli lyxmiddag åt kamphanen.. fast han verkar inte så jäkla glad åt malen heller..
    men malen verkar rätt obrydd.. och blir han för stor, så han inte trivs eller liknande, får han flytta till pappas 180l
    Om jag fattat det rätt och du har en ancistrus i ditt 20Liters så får du ta och skärpa dig!

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    någon Ancistrus.. den skulle tydligen bli max 13 cm..
    fanns så dåligt med räkor.. fanns bara körsbärsräkor och dom var snordyra...
    sen tänkte jag att skulle jag köpa sånna skulle det nog bara bli lyxmiddag åt kamphanen.. fast han verkar inte så jäkla glad åt malen heller..
    men malen verkar rätt obrydd.. och blir han för stor, så han inte trivs eller liknande, får han flytta till pappas 180l

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    hmm.. vadå för mal? i ett sånt litet kar? du skulle kört på amanoräkor istället :P

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    får kolla på blocket el. liknande.. skaffa dock en liten liten mal

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    tradera, blocket, ebay, plantswap is your answer

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    så hade inte djurmagazinet här i stan nå flytväxter över huvudtaget...

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    ska höra med pappa sen om han kan hjälpa mig göra fler hål i det.. var juh han som byggde ihop strilröret åt mig.. haha jag är nybörjade och pappa har hållit på ett tag nu..

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    okej. tja det går ju göra ett längre.

    du kan också gör hålen större

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    just nu har jag två hål som går rakt genom, så det blåser ut mot bakväggen och framåt i karet och har ett hål som går nedåt, så totalt är det 5 hål i det

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    och borra upp fler hål i strilröret där

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    rikta utblåset mot bakrutan då. asså vrid över det till andra sidan

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    hannesc: jag testade ta bort den när du sa det sist, men det blev ännu hårdare utblås då och firren hade ännu svårare att simma runt där i..

    tack för tipsen till båda, ska skriva ned det och ta med när jag far till djuraffären nästa gång och fråga lite vad dom har där då

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    en bild från mitt kar
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • SemlaoLuffsen
    svarade
    Jag kör på Salvinia natans till mina kamphanar, den försökar sig dick en del o kan täcka rätt stor del av ytan men jag säljer eller flyttar överskottet till mina andra kar.

    Har även hornsärv o vattenspikblad som flytväxter.

    andra växter jag har är cabomba o h.polysperma samt valle.
    Anubias petit o nålgräs som bottentäckare.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    denna har jag till mitt asienkar. kanonfin





    men ndu. ta bort slangen på filtret. asså den där luftslangen. den gör mer skada än nytta för dina växter.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...