Vad återstår att testa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mumin
    svarade
    Du behöver en soffa, ett soffbord i lagom höjd, ett glas med något gott att dricka i.
    Sen sätter du dig i soffan, lägger upp fötterna på soffbordet och smuttar ur glaset. Samt inser att alger hör till i ett akvarium och det går inte att få ett akvarium i ett statisktskick utan att alger och lite lort hör till.

    Lämna en kommentar:


  • bossep
    svarade
    Ursprungligen postat av JeanM
    Jag använder snabbväxande växter, PMDD, en automatisk CO2-anläggningen som håller pH och koldioxid på en jämn och enligt tillverkaren optimal nivå för växter. Två stora Siamesiska algätar i 160-liters karet, det kryllar av Ancistrus, säkert 15 st, de har ynglat av sig. Och såhär ser mitt grus ut: https://picasaweb.google.com/goranmo...86048330577282 Fortfarande. Tempen är 28 grader nu för jag har diskusar, men var innan 22 och det såg likadant ut. Nej, det är inte cyanobakterier, jag har haft mörkläggning i fyra dygn och det ser fortfarande ut såhär, i princip, det är möjligt att en liten del varit cyano.Vad kan återstå i åtgärdsväg?
    Jag förstår inte ditt problem? Ta en helbild av akvariet inte bara gruset.

    Lämna en kommentar:


  • JeanM
    startade ett ämne Vad återstår att testa?

    Vad återstår att testa?

    Jag använder snabbväxande växter, PMDD, en automatisk CO2-anläggningen som håller pH och koldioxid på en jämn och enligt tillverkaren optimal nivå för växter. Två stora Siamesiska algätar i 160-liters karet, det kryllar av Ancistrus, säkert 15 st, de har ynglat av sig. Och såhär ser mitt grus ut: https://picasaweb.google.com/goranmo...86048330577282 Fortfarande. Tempen är 28 grader nu för jag har diskusar, men var innan 22 och det såg likadant ut. Nej, det är inte cyanobakterier, jag har haft mörkläggning i fyra dygn och det ser fortfarande ut såhär, i princip, det är möjligt att en liten del varit cyano.Vad kan återstå i åtgärdsväg?
Arbetssätt...