Tåligare växter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xlnt4ever
    • June 2008
    • 115

    Tåligare växter!

    Har ett 200L som har 8st 6-12cm (ca) Praktbotior, 1 ancistus, 1 nugget 2 siameser och 10 Buenos Aries tetror allt i fullständig harmoni (tom så att Ancistusen får vara madrass under en Anubias åt en av dom största Bodiorna).

    Svärdsplantan är godis för dom, testat det mesta i snabbväxande väg men vill ju inte köpa nya växter varje vecka ;/... Testar nu 5 plantor Anubias visst dom står emot bättre men en del har bara stjälkar blandat med helt orörda blad.

    Finns det några mer tåliga växter ?? kom gärna med förlag =)
    Fiskoholic


  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    kanske man mata malarna med annat? är det malarna som äter upp dom eller dör dom av nått annat?

    Kommentar

    • Julle*
      • July 2007
      • 484

      #3
      jag har en växt sort som stod imot mina etriga praktbotior, och då va det bara den....
      vet inte vad den heter men det är en riktigt snygg växt som klamrar sig fast på stenar och bark och är mörkgrön med ljusgröna löv, och kan ibland få vita "blommor". Den förökar sig och löven är hårda.
      denna växt har jag haft sen jag startade mitt första kar för minst 10 år sen.
      en super växt

      välj helt enkelt bara växter med hårda blad och inte såna höga med tunna tunna blad...
      msn: Julia_puma@hotmail.com
      Mvh Julle

      Kommentar

      • Julle*
        • July 2007
        • 484

        #4
        ha, va tydligen en sån som du prövat
        den är iaf perfekt för mitt kar!
        msn: Julia_puma@hotmail.com
        Mvh Julle

        Kommentar

        • xlnt4ever
          • June 2008
          • 115

          #5
          Är botiorna som använder Anubisarna som dessert. Även att dom får bottenpellets (dom äter även flingorna som tetrorna äter)
          Fiskoholic


          Kommentar

          Arbetssätt...