Hjälpmed algproblem?!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lizzy_123
    • March 2010
    • 71

    Hjälpmed algproblem?!!

    Jag har ett ganska stort problem med alger. Jag köpte mitt akvarium begagnat med fiskar i. Tyvärr var det VÄLDIGT mycket grönalger på grus och rutor. Innan jag startade upp det så rengjorde jag det.
    På en av de två stora "stenarna" var det svarta alger (ser ut som sammet). Det har blivit bättre efter att jag köpt lite växter (det fanns inga). Men det vill inte ge sig. De svarta går inte att "skura" bort, har provat med diskborste, skursvamp. det hör till saken den att den är väldigt skrovlig. Har flera olika malar och black molly (som jag inte har sett "arbeta" på de 2 veckor som jag har haft dem. Alla tips är välkomna.
  • MVN
    • September 2009
    • 181

    #2
    Du kan koka stenarna men inte säkert du får bort dem. Sitter dem i tofsar och blir ungefär 1cm långa?

    Kommentar

    • Lizzy_123
      • March 2010
      • 71

      #3
      Ursprungligen postat av MVN
      Du kan koka stenarna men inte säkert du får bort dem. Sitter dem i tofsar och blir ungefär 1cm långa?
      Det är inte tofsalger! Det blir som en mjuk svart matta inga tofsar, möjligtvis kan man urskilja att det är något som spretar ut, men då ska man nästan ha lupp!

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #4
        Låter fortfarande som toffsalger eller BBA(Black Beard Algae) Ta bort fyskiskt och tillsätt EC.
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        Arbetssätt...