Vad är detta? BILD!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    Vad är detta? BILD!

    Detta växter på växternas blad i 96-liters akvariet.



    Vad är det? Det ser ut som dammklumpar eller mögel? Har aldrig sett nåt sånt.
  • Johan0201
    • June 2007
    • 708

    #2
    Ser ju nästan ut att vara mögel faktist, har du bra genomströmmning i karet?
    1* 540 liter med SA/CA ciklider
    9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

    www.tvspel.ifokus.se

    Kommentar

    • suzanne.h
      • March 2005
      • 223

      #3
      Det ser ut som smutspartiklar som lagt sig på bladen. Prova att "borsta" av dem så borde det försvinna lätt.

      Kommentar

      • Charlottis
        • December 2007
        • 579

        #4
        Detta är inte mitt akvarium, utan en väns. Såg detta när jag kom hit idag. Det sitter två innerfiter i. En fluval 2+ och en TetraTec 600l/timme. Och de är inte igentäppta eller så.

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #5
          ser precis ut som lite smuts som lagt sej på bladen.. sånt har jag också i mitt kar.. det brukar virvla upp en massa bös när man te.x klipper växter eller gör vattenbyten/slamsuger botten...
          Tror inte att det är nån fara
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Charlottis
            • December 2007
            • 579

            #6
            Ursprungligen postat av suzanne.h
            Det ser ut som smutspartiklar som lagt sig på bladen. Prova att "borsta" av dem så borde det försvinna lätt.
            Det försvinner när man borstar av dem, men de lägger sig som små kulor över alla bladen med jämna mellanrum. Och akvariet har vart igång i 3 år och har aldrig sett det förut. Har inte rört upp någon smuts eller så heller.

            Kommentar

            • MattiasL
              • September 2006
              • 1479

              #7
              Ursprungligen postat av Charlottis
              Det försvinner när man borstar av dem, men de lägger sig som små kulor över alla bladen med jämna mellanrum. Och akvariet har vart igång i 3 år och har aldrig sett det förut. Har inte rört upp någon smuts eller så heller.
              Du har säkert en massa jox i flitret. Kanske är det dags att krama ur svamparna ordentligt?
              Qui audet adipiscitur!

              Kommentar

              Arbetssätt...